تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3178846
شناسه : 3178846
تاریخ :
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی: بخش عمده ای ازگردشگران ازکشورهای اکو است اقتصاد ایران: ساری- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه بخش عمده ای گردشگران سلامت و طبیعت گردی از کشورهای عضو اکو هستند، خواستار توسعه گردشگری در این منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، علی اصغر شال بافیان ظهر شنبه در نشست مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اهمیت کشورهای عضو اکو برای حوزه گردشگری مازندران اظهار داشت: بخش قابل توجهی از گردشگران سلامت ایران از کشورهای عضو اکو هستند.

وی با تاکید بر برپایی مطلوب رویداد گردشگری ساری ۲۰۲۲ افزود: امیدواریم رویدادی مطلوب و در شأن کشور و ایران برگزار کنیم.

وی به ظرفیت‌های نهفته در کشورهای عضو اکو اشاره کرد و گفت: بخشی عمده‌ای از متقاضیان گردشگری سلامت، تاریخی و طبیعی از کشورهای عضو اکو هستند.

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نیز با بیان اینکه چندگانگی در حوزه گردشگری از جمله مسائل به شمار می‌رود، گفت: پنج هزار و ۵۰۰ بهره برداری و ۳۰۰ پروژه دارای ۳۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند که سرگردان بانک‌ها بوده و این واحدها در حال تبدیل و تغییر کاربری هستند.

وی بر لزوم تهیه طرح جامع و نقشه راه در حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: در سال ۹۷ شرح خدمات طرح جامع را تهیه کردیم ولی به دلیل نداشتن اعتبار روی زمین مانده است.

وی ادامه داد: اگر طرح جامع گردشگری داشته باشیم، متولی آن به وضوح مشخص است و باید در این راستا برنامه ریزی و تدبیر لازم داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران درباره مناطق نمونه گردشگری گفت: نیمی از مناطق نمونه تاکنون واگذار شدند و میراث فرهنگی در آن نقشی نداشته است.

وی با بیان اینکه منطقه نمونه گردشگری عباس آباد به دلیل ۱.۵ میلیون تومان بهره مالکانه خلع ید شده است، افزود: این درحالی این منطقه ثبت یونسکو شده است.