تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3173076
شناسه : 3173076
تاریخ :
استاندار بومی مطالبه مردم خراسان شمالی اقتصاد ایران: این روزها در اغلب محافل انتصابات دولت رصد می شود و مردم خواهان حضور چهره های بومی از حامیان گفتمان برگزیده جامعه در پست های حاکمیتی هستند .

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، رسانه ها و گروه های انقلابی و ولایی به طرق مختلف سعی دارند تا این مطالبه و پیام مردمی را به مسئولین دولت سیزدهم برسانند تا فردی از اهالی استان بر ارشدترین مسند خراسان شمالی منصوب شود و به تبع با همکاری مضاعف آحاد جامعه شاهد شتاب بیشتر در جبران کمبودها باشند.
مردم حضور استاندار و مسئولین بومی را برای تعالی استان غنیمت می دانند و معتقدند در شرایط و شاخص های برابر از حیث کارآمدی، دستپاکی و مدیریت، انتصاب فرد بومی با دلسوزی عجین شده ناشی از وطن پرستی و آباء و اجدادی ارجح است.
چراکه اغلب استانداران غیر بومی که در دولت های پیشین به خراسان شمالی آمدند هیچ سابقه مدیریتی در سطح استانداری نداشته اند و صرفا به دنبال افزودن یک خط رزومه و بدون دستاوردی قابل اعتنا روزگار گذراندند و رفتند و این مردم استان هستند که همچنان با کمبودها و عدم برخورداری از امکانات رفاهی سطح میانگین کشور دست و پنجه نرم می کنند.
استانداران غیر بومی با ترجیح انتصاب غیر بومی ها در سطوح بعدی چون از اولویت های استان آگاه نبودند و به ظرفیت ها، پتانسیل ها و مشکلات شهرستان ها اشراف نداشتند نتوانستند خراسان شمالی را از قعر جداول شاخص های رشد، توسعه، رفاه و آبادانی در بیاورند.
نگاه برخی از غیر بومیان متاسفانه فرصت طلبانه بوده و هیچ دلسوزی در رفتار و اقدامات آنها و تصمیمات و پیگیری های شان از تهران برای جذب منابع، پیشبرد امور و محرومیت زدایی دیده نشد. این عملکرد ضعیف مستقیما بر سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به حاکمیت اثرگذار بود.
بایستی به این مهم اذعان داشت که توانایی گزینه های بومی به عنوان نماینده عالی دولت در استان برای به دست گرفتن زمام امور کمتر از گزینه های غیر بومی نیست و چه بسا هم اکنون فرزندان این استان در بدنه دولت جایگاه های مهمتر و عالی رتبه تری از استانداری هم دارند.
در عصر ارتباطات همه به خوبی بر این نکته مشرفند که مدیریت یک تخصص است و اگر در سطوح منطقه ای با عنصر ملّیّت و همنژادی همراه شود تبدیل به یک ترجیح و افزونه می شود. چرا که فرد بومی و همزبان و آشنا به خرده فرهنگ های جاری در بطن جامعه، آسانتر و با شتاب بیشتری می تواند همگرایی و وحدت را در بین سطوح جامعه به منظور حرکت بر محور پیشرفت و توسعه نهادینه کند و موانع را با قدرت بیشتری از سر راه بردارد آنچنان که مولا علی بن ابیطالب(ع) میفرمایند یدالله مع الجماعه.
ابوالفضل نیکبخت
مدیر مسئول پایگاه خبری احراز