تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3169201
شناسه : 3169201
تاریخ :
صندوق توسعه ملی ۴۰ میلیارد دلار سرمایه تامین کرد اقتصاد ایران: رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: این صندوق امسال برای اجرای طرح‌های حوزه اقتصادی ۴۰ میلیارد دلار سرمایه تامین کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مهدی غضنفری در آیین گشایش نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی ‌های تجدید پذیر آیفیکس ۲۰۲۱ در جزیره کیش اظهار داشت: این میزان سرمایه گذاری ارزی برای اجرای ۳۶۴ طرح تزریق شده است.

وی اضافه کرد: ۶۷ درصد از این میزان اعتبارات شامل ۲۷ میلیارد ریال به بخش نفت گاز و پتروشیمی تعلق گرفته است که می توان با حمایت های مختلف صندوق های ثروت این میزان را به چند برابر افزایش داد.

غضنفری یادآور شد:  سیاست تامین منابع مالی از طرق صندوق های مختلف ثروت از جمله صندوق های بین المللی و جهانی در مناطق آزاد دارای قدرت عمل بیشتری بوده و صندوق توسعه ملی قادر است در این راستا تجربه ها و راهکارها در اختیار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی قرار بدهد.

نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی موسوم به آیفیکس ۲۰۲۱ در نمایشگاه بین المللی کیش با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری گشایش یافت.

این نمایشگاه متشکل از ۸۰ غرفه و در بخش های مختلف است که ۱۲۵ شرکت سرمایه گذاری از جمله ۴۵ شرکت دانش بنیان فعال و دارای زمینه توسعه در حوزه های حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در آن حضور دارند.

بخش نمایشگاهی این رویداد از ساعت ۱۷ تا ۲۲ روزهای دوشنبه سوم تا چهارشنبه پنجم آبان در محل نمایشگاه های بین المللی کیش و بخش همایشی نیز همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ و ۳۰ در روزهای سه شنبه سوم تا چهارشنبه پنجم در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.

منطقه آزاد تجاری کیش به عنوان میزبان و هاب پشتیانی نفت و گاز، منطقه آزاد قشم به عنوان هاب سوم پتروشیمی ایران، منطقه آزاد تجاری چابهار به واسطه سواحل مکران و طرح های پتروشیمیایی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و شرکت های پیمانکاران و تولید کنندگان تجهیزات خاص شرکت حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر از جمله شرکت کنندگان این رویداد هستند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، بانک صادرات ایران، انجمن استصنا، اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران، پارک علم و فناوری پردیس، سازمان منطقه آزاد قشم، پالایشگاه نفت آناهیتا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان منطقه آزاد چابهار، گروه گسترش انرژی پاسارگاد از جمله برگزار کنندگان پنل های ای رویداد هستند.