به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، فرشاد مقیمی در مراسم تولید انبوه خودرو تارا که با حضور وزیر صمت، تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، میرسلیم و دیگر نمایندگان مجلس برگزار شد افزود: در اجرای طرح تولید خودرو تارا ۱۳۹ سازنده داخلی و ۱۲ سازنده خارجی با ما همکاری کردند.
وی گفت: تارا نخستین خودرویی است که استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می کند و ما نیز در کوتاهترین زمان ممکن ۴ ستاره کیفی را برای این خودرو اخذ کردیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو گفت: همچنین در کوتاه ترین زمان ممکن، صنعتیسازی تارا را آغاز کردیم و معتقدیم این خودرو بیشترین سهم بازار را در آینده نزدیک به خود اختصاص خواهد داد. ضمن اینکه پلتفرم برقی را نیز برای تارا در دستور کار خود قرار دادیم.
مقیمی با اشاره به توسعه خودرو کا ۱۲۵ در نتیجه افزایش سهم تقاضای محصولات نیم شاسی گفت: قوای محرکه این خودرو داخلی است اما تاکید ما بر توسعه متوازن در صنایع پایین دستی است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: ۶۷ درصد وابستگی ما در صنعت خودروسازی مربوط به مواد اولیه و قطعات الکترونیکی است از این رو انتظار داریم در داخل به این حوزه ها ورود شود به طور نمونه امروز ورقهای خاص صنعت خودرو را وارد می کنیم زیرا قابلیت تولید آن در داخل نیست.
وی ادامه داد: وظیفه ما استفاده از ظرفیت های ساخت قطعات الکترونیکی در داخل کشور است ما حاضریم نیازمندیها و نقشه راه خود را اعلام و در اختیار سازندگان داخلی قرار دهیم تا زمانی که به محصول نهایی می رسیم به خارج از کشور وابستگی نداشته باشیم.
مقیمی همچنین گفت: از آنجا که قیمت تمام شده خودرو تارا از سوی شورای رقابت اعلام نشده است نمیتوانیم این خودرو را به دست مشتری برسانیم بنابراین برای هر خودرو تارا ماهانه باید ۴ میلیون تومان خسارت دیرکرد پرداخت کنیم.