تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3166254
شناسه : 3166254
تاریخ :
اهمیت طراحی بسته بندی کالا اقتصاد ایران: طبق بررسی های کارشناسان امور تبلیغاتی و بازاریابی، برای رسیدن به برندینگ گام های بسیاری وجود دارد، که باید طبق برنامه و هدف های از پیش تعیین شده آنها را طی نمود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران بسته بندی همواره یکی از مهمترین استراتژی های تبلیغاتی بوده است.
این استراتژی تبلیغاتی به طور کاملا مستقیم میتواند تاثیرات خود را روی ذهن مخاطب برجای بگذارد.
بنابراین مسئله طراحی بسته بندی میتواند در نتایج تبلیغاتی و بازاریابی یک کسب و کار تاثیرات مستقیم و پررنگی داشته باشد.

بسته بندی محصول چیست ؟
طراحی بسته بندی محصول، بهترین معرف آن محصول است. بسته بندی کالا باید توانایی معرفی محصول را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، در یک نگاه، و با یک پیغام ساده.
مخاطب اولین چیزی که از یک محصول و کالا میبیند، پک و جعبه آن است، بنابراین رسالت این استراتژی قدرتمند بازاریابی، جلب نظر مخاطب در یک نگاه است. این جلب توجه در صورت گویا بودن بسته بندی میتواند مخاطب را به یک مشتری، و سپس یک مشتری را به یک مشتری دائمی و وفادار به آن برند و محصول مبدل سازد.
همانطور که گفتیم، طبق بررسی ها و مطالعاتی که در زمینه بازاریابی و تبلیغات داشته ایم، و طبق گفته های کارشناسان مطرح تبلیغات و برندسازی در دنیا، اولین گام پیاده سازی یک استراتژی تبلیغاتی موفق، داشتن یک طراحی بسته بندی حرفه ای و خلاقانه است. حرفه ای بودن یک موضوع شفاف و مشخص است، موضوع خلاقیت نیز به تنهایی میتواند تعاریف متعددی داشته باشد، به طور کلی هر نوآوری و ایده پردازی در یک زمینه خاص میتواند منجر به خلق پدیده ای نو شود، و این موضوع را خلاقانه بودن آن عمل مینامیم.

طراحی بسته بندی خلاقانه

بحث خلاقیت و نوآوری باید در زمنیه طراحی بسته بندی به گونه ای مهم باشد که بتواند آن طرح را از تمامی طراحی های برند های رقیب متمایز سازد. در این میان میتوان به این نتیجه رسید که برای داشتن یک طرح خلاقانه و حرفه ای باید این مهم را به یک تیم خلاق و حرفه ای سپرد.

موضوع انتخاب تیم طراح برای همکاری مسئله مهمی است که باید بررسی های بسیاری پیرامون آن صورت پذیرد. در ادامه به فاکتورهایی خواهیم پرداخت که با کمک آنها به بهترین انتخاب ها در هر زمینه ای خواهید پرداخت و این گزینش ها به بهترین نتایج ممکن ختم خواهد شد.

انتخاب شرکت طراحی بسته بندی

همانطور که پیشتر به اهمیت موضوع طراحی بسته بندی پرداختیم، در این بخش میخواهیم به فاکتورهای حائز اهمیتی که شما را به سمت بهترین انتخاب جهت همکاری سوق میدهد بپردازیم. برای انتخاب یک تیم طراحی جهت همکاری ابتدا باید نمونه های کار شده آنها را برای برند ها و کسب و کارهای مختلف بررسی نمایید. این بررسی باید در سطحی باشد که تاثیر طراحی بسته بندی آنها را در بخش های مختلف تبلیغاتی شان نیز مد نظر بگیرید. در این حین قطعا چندین سوال ذهن شما را به چالش میکشد که باید پاسخ آنها را هنگام بررسی های گفته شده بدست آورید؛ طراحی بسته بندی اجرا شده توسط تیم مد نظر چه میزان روی تبلیغات این برند موثر بوده است؟ بسته بندی محصولات این برند میتواند نظر من را هم جلب کند؟ آیا این برند تنها به کمک طراحی بسته بندی خلاقانه اش به موفقیت در تبلیغاتش دست پیدا کرده است ؟ و...

قطعا پاسخ سوالهای ابتدایی را با زیرنظر داشتن بسته بندی های نمونه دریافت خواهید نمود، اما پاسخ سوال سوم شما را یک کارشناس تبلیغات و بازاریابی میتواند ارائه دهد. پاسخ به این سوال قطعا خیر است، بسته بندی به تنهایی نمیتواند منجر به موفقیت یک برند باشد، اما قطعا جزو اولین پله های و اساسی ترین گام های رسیدن به یک تبلیغات موثر و در در نهایت برندسازی میباشد.

تیم طراحی بسته بندی محصول

موضوع بعدی که هنگام انتخاب یک تیم طراحی باید در نظر داشته باشید، سابقه فعالیت آن تیم در آن زمینه است. این که امری مهم مانند طراحی جعبه محصولات یک برند را به تیمی تازه کار بسپارید اصلا ریسک معنا داری نیست.

کارشناسان این زمینه تاکید دارند که حتما آن تیم زیر مجموعه ای از یک شرکت تبلیغاتی باشد، این تاکید میتواند اهمیت این موضوع را بازتاب نماید. چرا که در صورت نارضایتی از نتیجه کار، شرکت مذکور موظف به اجرای دوباره طرح و ارائه طرح های جدید توسط دیگر اعضای تیم میباشد و قطعا به رضایتمندی مشتری در این مرحله اهمیت ویژه ای خواهد داد.

تاثیر طراحی بسته بندی در تبلیغات

همانطور که میدانید یکی از استراتژی های قدرتمند بازاریابی و تبلیغات استفاده از هدایای تبلیغاتی است. هدیه های تبلیغاتی از روش های تبلیغاتی دائمی بوده و همواره مورد توجه کسب و کارها و مدیران برند ها قرار میگیرد. طراحی بسته بندی میتواند در نتایج تبلیغات با هدایای تبلیغاتی نیز موثر باشد. این تاثیر در نتیجه نهایی این بازاریابی ها پررنگ تر میباشد، به این صورت که با استفاده از یک روش تبلیغاتی مانند هدایای تبلیغاتی مخاطب را به یک مشتری تبدیل نموده، و مشتری به مرور به سمت استفاده از محصولات و خدمات آن کسب و کار ترغیب میشود و نهایت هنگام استفاده از محصولات آن برند، با داشتن یک طراحی بسته بندی حرفه ای و یا ضعیف، فرآیند اعتماد سازی و یا عدم اعتماد سازی مشتری نسبت به برند ایجاد میشود.

طبق این گفته ها و نقطه نظرهای متخصص های امور بازاریابی، اعتماد سازی در فرآیند تبلیغاتی خود به تنهایی یک هدف است. این اعتماد داشتن است که یک مشتری را به مشتری وفادار مبدل میسازد. پس زنجیره بازاریابی و تبلیغاتی در هر روشی، با همه فرآیند های طراحی و امور گرافیکی و چاپ مربوط به آن برند، به یکدیگر متصل میباشند و به هیچ وجه قاعده هایی جدا از هم نیستند.

بنابراین اگر قصد تبلیغات و بازاریابی جدی برای کسب و کار خود دارید، و از طراحی های بسته بندی محصولات و خدمات خود اطمینان ندارید، اولین کاری که باید انجام دهید مشاوره گرفتن از مشاورین تبلیغاتی است. با این کار میتوانید اطلاعات بیشتر و بهتری را نیز در زمینه تغییر و تحول های جدی در بخش طراحی ها و تبلیغات های  کسب و کار خود کسب نمایید.

چاپ بسته بندی :

مطمئنا بعد از انجام طراحی یک محصول نیاز به چاپ بسته بندی دارید و نکته مهم این است که این دو امر مهم در یکجا انجام شود و احتمالات خطا به صفر برسد. چرا که نتیجه چاپ بسته بندی خوب ، طراحی خوب است و اگر خروجی کار یکدست و خوب نباشد می تواند ایراد از هر مرحله باشد

پیشنهاد میکنیم با مجموعه ای همکاری شود که هم تیم خلاق و حرفه ای درباره طراحی دارند و هم ماشین آلات چاپ برای چاپ و بسته بندی محصول

آژانس تبلیغاتی مجریان با داشتن سابقه دو دهه در زمینه طراحی و تبلیغات یکی از شرکت های فعال در حوزه طراحی بسته بندی کالا است که  توانسته است با برند های موفقی در ایران همکاری نماید، و طی سالهای اخیر و پیاپی، موفق به کسب بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان در بین رقبای خود شود.

تیم طراحی چاپخانه مجریان، با داشتن اتاق فکر و ایده پردازی در کنارشان، تاکنون توانسته است با برند های معتبر و شناخته شده ای در این زمینه همکاری نماید، داشتن اتاق فکر و خلقِ ایده، پیشنهاد یکی از کارشناسان و متخصصین امور تبلیغات و بازاریابی این مجموعه بوده و همین آیتم تا کنون موجب دریافت نتایج مثبتی در زمینه خلق طراحی های خلاقانه و متنوع شده است.

یکی از مزیت های همکاری با تیم این است که اگر طرح و ایده های اولیه مورد قبول مشتری واقع نشود، ایده پردازی به ذهن فرد دیگری از اعضای تیم محول شده و یا بصورت تیمی به ایده پردازی میپردازند، بنابراین هیچگاه امور تبلیغاتی و طراحی کسب و کار خود را صرفا به یک شخص محول نکنید.