تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3164527
شناسه : 3164527
تاریخ :
سکوی نفتی که مقصد تفریحات گردشگری می شود+فیلم اقتصاد ایران: سال‌های پیش بود که در کپنهاگ، پایتخت دانمارک از یک جاذبه گردشگری ویژه رونمایی شد، یک پیست اسکی که بر بام یک نیروگاه تولید انرژی ساخته شده بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، نیروگاهی که در داخل آن زباله‌ها تبدیل به برق می‌شدند و روی بام آن گردشگران روی چمن مصنوعی اسکی سواری می‌کردند. اکنون در سال 2021 شاهد یک جاذبه خاص این چنینی در خاور میانه هستیم. به طور دقیق‌تر تا سال 2025 قرار است روی یک سکوی نفتی عربستان سعودی مجموعه‌ گردشگری 150.000 متری افتتاح شود. این جاذبه خاص شامل پارک موضوعی و هتلی با امکانات تفریحی ویژه می‌شود که در ادامه مطلب درباره آن توضیح داده‌ایم.

جاذبه‌ توریستی بر روی سکوی نفتی

عربستان سعودی از پروژه‌ای به نام "The Rig" (به معنی دکل) رونمایی کرد که به عنوان نخستین جاذبه گردشگری ساخته شده روی دکل شناخته می‌شود. پروژه دکل در یکی از سکوهای نفتی عربستان واقع در خلیج فارس مراحل ساخت خود را طی می‌کند. این سکوی نفت تفریحی یک محیط 150.000 متر مربعی را در برمی‌گیرد و  تفریحات متنوعی چون پیست اتومبیل رانی، قایق سواری، غواصی، استخر، پارک آبی و چرخ و فلک ساخته می‌شود.  همچنین علاوه بر امکانات تفریحی در این سکوی نفتی عربستان مجموعاً 3 هتل با ظرفیت 800 اتاق ساخته خواهد شد که 11 رستوران خواهد داشت.