تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3158740
شناسه : 3158740
تاریخ :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: نگاهم برای انتصاب‌ها جناحی و سیاسی نبود اقتصاد ایران: محمد مهدی اسماعیلی گفت: در تلاشیم با همکاری قوه قضائیه ماجرای پرونده تخلف واردات کاغذ به نتیجه برسد، چون تخصیص ارز شده اما کاغذ مورد نظر وارد نشده است، که این باید رفع شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در مراسم تودیع و معارفه معاونت امور مطبوعاتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از محمد خدادی معاون سابق این معاونت برای فرشاد مهدی پور آرزوی توفیق کرده و گفتند: مسئولیت‌ها مانند دو امدادی است و هر دونده باید در این مسیر، مسئولیت را تحویل دونده بعدی بدهد. ما روزی که روی این صندلی نشسته‌ایم فکر بلند شدنش هستیم و باید باشیم که این جایگاه یک جایگاه موقت است و مانند ساعت شنی زمانش به مرور رو به اتمام است، پس باید بهترین استفاده را از این وقت برای خدمت به مردم داشت. از خدمات و تلاش‌های آقای خدادی تشکر می‌کنم و برای فرشاد مهدی پور عزیز آرزوی توفیق دارم. البته که برای آوردن آقای مهدی پور خیلی رایزنی کردیم و به سختی پذیرفتند، ویزگی مهم ایشان تبدیل شدن به شخصیتی نظری و تئوریک در این حوزه است که با قدرت مسیر تحولی را پی خواهند گرفت.

محمد مهدی اسماعیلی ادامه داد: ما درگیر یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای هستیم و در دولت مردمی همه توان خود را در جهت بازآرایی این حوزه به کار خواهد برد و در تلاشیم از وضعیت پدآفندی به آفندی تغییر موضع داده و همه توان خود را در جهت آرایش علیه این جنگ به کار خواهیم برد. هدف‌مان گسترش و تقویت رسانه‌های بومی و محلی است که با چند طرح در آینده به یک ساختار اصلی در این زمینه خواهیم رسید که در جلسات اخیر در مورد جزئیاتش صحبت شد.

وزیر در ادامه گفت: ما بشدت پیگیر رسیدن به یک رسانه نوین در گام دوم انقلاب هستیم که در تمام حوزه‌های ملی و بین الملل نقش اساسی را ایفا کرده و بتواند در این تهاجم عظیم مقتدر حاضر شود. نکته مهم اینکه ما درگیر مسائلی در بخش رسانه‌های مکتوب هستیم و با توجه به پدیدار شدن و گسترش رسانه‌های نوین و فضای مجازی، این حوزه به چالش خورده که در مسیر پیش رو این چالش باید حل شود.

وزیر ارشاد ادامه داد: بحث گرانی کاغذ و موانع تولید و واردات آن موضوع مهمی است که اصحاب رسانه را نگران کرده است که در تلاشیم با همکاری قوه قضائیه در ماجرای واردات کاغذ پرونده یک تخلف به نتیجه برسد، چون تخصیص ارز شده اما کاغذ مورد نظر وارد نشده است، که این باید رفع شود. در بخش تخصیص ارز هم با رئیس جدید بانک مرکزی جلسه‌ای داشتیم و به نتایج خوبی در این زمینه رسیدیم. در بحث خودکفایی برای تولید کاغذ هم در تلاشیم با همکاری چند وزارتخانه این امر مهم محقق شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نگرش ما در بحث انتخاب و انتصاب افراد هرگز نگاه سیاسی و جناحی نبوده و آن‌هایی را که انتخاب کرده بدون در نظر گرفتن موضع سیاسی‌شان بوده و فقط تخصص و تجربه آن‌ها برایم مهم بوده است. ان‌شاءالله که آقای مهدی پور و سایر همکاران ما در وزارت‌خانه با نگاهی باز و اعمال آزادی بیان در همه حوزه‌ها با قدرت اهداف را پیش خواهند برد. شخص رئیس جمهور نیز چه در زمانی که قوه قضائیه بودند و چه الان که رئیس جمهور هستند نگاهشان اعمال آزادی برای فعالیت به منظور رشد فکری فعالین و مردم بوده و هست، امیدوارم با تلاش و حمایت همگانی در این عرصه به توفیقات مطلوبی در مسیر تحولی رسانه و فرهنگ برسیم.