تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : مؤسسه ملل
لینک : econews.ir/5x2291010
شناسه : 2291010
تاریخ :
تصویب پرداخت تسهیلات به ۳ مدیر ارشد «موسسه ملل» در ۲۷ اسفند/ وام ۸ میلیارد و ۸۸۹ میلیون تومانی به وابسته مدیرعامل اقتصاد ایران: از جمله موارد قابل توجهی که در صورت‌های مالی سال این موسسه که طی هفته های اخیر در دسترس سهامداران آن قرار گرفته، به چشم می‌ خورد اعطای تسهیلات به افرادی با نام خانوادگی "جوادی" است که همسان با فامیل مدیرعامل و عضو هیات مدیره این موسسه یعنی سید امین جوادی هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  یکی از سوالات و دغدغه‌ های مهم مشتریان و سهامداران بانک‌ها و موسسات مالی در کشورمان، ضرورت رعایت عدالت و قوانین در زمینه اعطای تسهیلات و خدمات به اشخاص مختلف است که این مهم، هنگامی که مشتریان با موارد جزئی همچون عدم رعایت صف انتظار یا کلی تر مانند پرداخت وام‌های خاص مواجه می‌شوند، بیشتر نمود پیدا می‌ کند.

بر همین اساس، بررسی صورت‌های مالی بانک‌ها از جهت فوق نیز برای رسانه‌ها و افکار عمومی اهمیت خاصی پیدا کرده است، مضاف بر اینکه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز با صدور بخشنامه‌ای در تاریخ ۲۵ آبان سال ۹۴، از حسابرسان خواسته است اطلاعات تسهیلات و تعهدات اشخاص وابسته به بانک‌ها همچون هیات مدیره، شرکت‌های زیرمجموعه و بستگان مدیران ارشد بانک را به آنها اعلام کنند.

یکی از نهادهای مالی و اعتباری که در راستای این موضوع، موسسه اعتباری ملل است که پیش از تغییر نام، سال‌ها نام موسسه اعتباری عسکریه مشغول فعالیت بود.

از جمله نکات جالب در این صورت مالی جدید (مربوط به سال مالی ۱۳۹۷) که ۳۰ مهرماه در اختیار سهامداران قرار گرفته آن است که تعدادی از تسهیلات و وام های مصوب برای تعدادی از اعضای هیات مدیره و برخی مدیران این موسسه، مصوب ۲۶ اسفندماه است یعنی تاریخی که عملا هیچ موسسه و بانکی، امکان پرداخت تسهیلات به مردم را ندارد.

طبق این بررسی ها، تاریخ تصویب پرداخت تسهیلات به سید مرتضی بکا رییس هیات مدیره موسسه، ۲۷ اسفند سال ۹۶ بوده که مبلغ ۴۷۲ میلیون تومان وام با اقساط ۷۹ ماهه و سود ۱۳ درصد برای وی مصوب شده است. همچنین غلامعلی طاهری از اعضای هیات مدیره سابق موسسه، نیز در تاریخ ۲۷ اسفندماه سال ۹۶ مشمول دریافت مبلغ ۴۷۲ میلیون تومان وام با اقساط ۷۹ ماهه و سود ۱۳ درصد شده است.

در عین حال از جمله موارد قابل توجهی که در صورت‌های مالی سال این موسسه که طی هفته های اخیر در دسترس سهامداران آن قرار گرفته، به چشم می‌ خورد اعطای تسهیلات به افرادی با نام خانوادگی "جوادی" است که همسان با فامیل مدیرعامل و عضو هیات مدیره این موسسه یعنی سید امین جوادی هستند.

طبق این اسناد، در ۲۷ اسفند سال ۹۶ مصوب شده سید امین جوادی مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه ملل، مبلغ ۸۵۸ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۳ درصد و اقساط ۷۹ ماهه دریافت کند. عبدالکریم جوادی نیز مشمول مبلغ ۴۷۵ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۳ درصد و اقساط ۷۹ ماهه در ۲۷ اسفند ۹۶ شده و طبق این اسناد، سید عباس جوادی مبلغ ۵۸ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد و اقساط ۱۸۷ ماهه دریافت کرده است.

در عین حال، محمدرضا مروجی عضو هیات مدیره موسسه نیز در همان تاریخ اواخر اسفندماه، در لیست قرار گرفته تا بتواند ۷۲۹ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۳ درصد و اقساط ۷۹ ماهه دریافت کند. همچنین وی مصوبه دریافت مبلغ ۴ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۸ درصد و اقساط ۱۲ ماهه در تیرماه سال ۹۷ را دریافت کرده است.