درصد جانبازی «آرتین سرایداران» مورد تجدیدنظر قرار می‌گیرد

اقتصاد ایران: شیراز-مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اعلام کرد که درصد جانبازی آرتین سرایداران در سومین کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازی، مورد تجدیدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ابراهیم بیانی بیان کرد: اخیراً در خصوص جانبازی آرتین سرایداران، مجروح حادثه تروریستی حرم شاه‌چراغ (ع)، مطالبی در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر و سوالی در ذهن مردم ایجاد شد.

او ضمن قدردانی از دغدغه مردم، گفت: یقیناً دغدغه و حساسیت و البته مطالبات مردم در موضوعات گوناگون موجب می‌شود تا مسئولان توجه بیشتری به رسالت خود داشته باشند و خود را متعهد به پاسخگویی بیشتر به مطالبات مردم کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در پاسخ به مسائل پیش آمده و با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاه‌چراغ (ع) در آبان سال گذشته، عنوان کرد: در این حادثه با ایجاد رعب و وحشت صحنه‌های تلخی برای زائرین حرم مطهر ایجاد و موجب بروز خسارت مالی و جانی در این مکان مقدس شد.

او با بیان اینکه اجماع خوبی به واسطه همکاری دستگاه‌های مختلف در استان ایجاد شد و با دستور رهبر معظم انقلاب درمان آسیب دیدگان و پیگیری موضوع شهادت ١٣ هموطن در دستور کار قرار گرفت، افزود: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز به لحاظ تکالیفی که به عهده داشت از همان ابتدا احراز شهادت، تشییع و تدفین شهدا و مباحث درمانی مجروحان و همچنین احراز جانبازی و تعیین کمیسیون برای میزان درصد جانبازی مجروحان طی یک بازه زمانی ٤ ماهه را در دستور کار قرار داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اضافه کرد: آنچه که در خصوص آرتین باید گفت این است که او نماد مظلومیت مردم ایران معرفی شد؛ امروز باید فلش مطالبات را به سمت جریانات حامی عناصر تکفیری سوق دهیم و بدانیم که جای مسائل اصلی و فرعی و حاشیه و متن تغییر نکند.

بیانی خاطرنشان کرد: مسائل درمانی و احراز جانبازی آرتین نیز وظیفه و تکلیف ماست که باید دنبال شود و یادمان باشد آنها که عامل این موضوع شدند، باید پاسخگو باشند. امروز ما مطالبه گریم و فلش مطالبه ما باید به سمت آنها باشد و در گذر زمان نباید این مهم را فراموش کرد.

او تصریح کرد: در دو بازه زمانی در کمیسیون پزشکی موضوع آرتین و دیگر مصدومان حرم شاه‌چراغ (ع) مطرح شد که در جلسه نخست امکان و فرصت حضور آرتین به لحاظ مباحث درمانی که تحت نظر بود، میسر نشد؛ اسفندماه سال گذشته و در دومین کمیسیون میزان جانبازی آرتین بر اساس نظر پزشکان ۵ درصد اعلام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس عنوان کرد: تعیین درصد بر مبنای تیر و ترکش نیست بلکه مطابق با آثار ماندگاری که مجروحیت برای فرد ایجاد می‌کند، درصد تعیین می‌شود.

بیانی ادامه داد: شرایط درصد جانبازی آرتین در سومین کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازی، مورد تجدیدنظر قرار می‌گیرد و پیش بینی افزایش میزان جانبازی برای آرتین می‌شود.

او ادامه داد: از مجموع ۲۵ نفر مجروح این حادثه، یک نفر مربوط به استان اصفهان، سه نفر مربوط به استان مرکزی، سه نفر مربوط به استان بوشهر، دو نفر مربوط به استان کرمان و مابقی مربوط به استان فارس بودند.

او در خصوص حضانت آرتین نیز بیان کرد: طبق قانون و شرع حضانت فرزندانی که والدین خود را از دست می‌دهند مربوط به پدر بزرگ است و اما با توجه به برگزاری جلسه‌ای با پدربزرگ و خانواده آرتین و به دلیل شرایط روحی و وابستگی عاطفی موجود، این حضانت با نظر دادگستری به خواهرش سپرده شد.

مدیرکل بنیاد شهید فارس با بیان اینکه هدایای دستگاه‌های مختلف و مردم نیز در حساب مشخصی برای آرتین ذخیره شده است، گفت: دست آرتین تاکنون سه بار تحت عمل جراحی قرار گرفته و البته موضوع بیمه هم برای اول حل شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ