اعتماد مربی اسپانیایی به بازیکن تیم ملی ایران/ آموزش زبان چالش شد

اقتصاد ایران: سرمربی تیم فوتسال واین آلبالی اسپانیا با بیان اینکه به بازیکن ایرانی تیمش اعتماد دارد و فصل بعد هم روی او حساب می‌کند، گفت: آرزو می‌کنم سال آینده سال احمدعباسی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتسال واین آلبالی یکی از دو تیم لیگ دسته اول اسپانیا بود که این فصل از بازیکن ایرانی استفاده کرد. سعید احمدعباسی ملی پوش فوتسال ایران و آقای گل لیگ برتر کشورمان بعد از پشت سر گذاشتن موانع زیاد اداری و بعد از چند هفته از شروع لیگ اسپانیا به این کشور سفر کرد و در ۲۴ مسابقه ۹ گل به ثمر رساند.

یاران احمدعباسی در پایان مرحله نخست لیگ اسپانیا در رده هفتم ایستادند تا در مرحله پلی آف رقیب بارسلونا، مدافع عنوان قهرمانی بشوند. دو باخت متوالی در پلی آف برابر بارسا حکم پایان کار آلبالی را در این فصل امضا کرد؛ تیمی که «دیوید راموس» سرمربی آن می‌گوید مهمترین هدفش داشتن ثبات و حضور در مرحله پلی آف است.

خبرنگار مهر با پایان فصل برای تیم آلبالی گفت‌وگویی را با دیوید راموس انجام داد؛ کسی که از نظر فنی بازیکنان ایران را قبول داشته و حتی بازیکنان کشورمان را زیر نظر دارد ولی تاکید می‌کند مشکلات اداری و بروکراتیک یکی از موانع جذب بازیکنان توانمند ایران است.

راموس همچنین با بیان اینکه احمدعباسی تلاش کرده با یادگیری زبان اسپانیایی خود را با شرایط جدید در این کشور وفق بدهد، اعلام کرد که فصل آینده هم روی ملی پوش ایرانی تیمش حساب کرده و عباسی هم باید به خوبی «نیاز لیگ اسپانیا» و «ارزش جزئیات کوچک» را بداند.

مشروح مصاحبه با سرمربی تیم واین آلبالی والدپنیاس اسپانیا در ادامه می‌آید:

خبرگزاری مهر - تیم واین آلبالی این فصل در مرحله نخست لیگ اسپانیا در رده هفتم قرار گرفت اما در مرحله پلی آف با دو باخت متوالی برابر بارسلونا حذف شد. این فصل برای شما چطور بود؟ در مجموع چقدر از کاری که تیمتان انجام داد راضی هستید؟

- دیوید راموس: فصلی داشتیم که خیلی غیر عادی بود. ما برای چند فصل در سطح بسیار خوبی بوده‌ایم و حفظ این روند سخت و پیچیده است. کمی ثبات نداشتیم ولی توانستیم در ۳ مسابقه چیز بیشتری ارائه بدهیم.

* اگر بخواهید به بازیکنان و حتی عملکرد خودتان به عنوان مربی امتیاز بدهید، چه نمره‌ای خواهید داد؟

- ترجیح می‌دهم مردم از بیرون به ما نمره بدهند اما برای باشگاهی مثل ما که برای پنج سال در لیگ دسته اول بوده است، اینکه در مسابقات بزرگ باشیم و با تیم‌های بزرگ رقابت کنیم خودش خاص است. موضوع دیگر این است که ما بیشتر از این را اهم می‌خواهیم ولی باید ثابت قدم باشیم. سطح مسابقات بسیار بالا است و ماندن در آنجا بسیار پیچیده است. در هر صورت ما همیشه می‌خواهیم بهتر بشویم.

اعتماد مربی اسپانیایی به بازیکن تیم ملی ایران/ آموزش زبان چالش شد
احمدعباسی با لباس آلبالی در دیدار مقابل بارسلونا

* شما در مرحله اول لیگ در رده هفتم قرار گرفتید و شاید سخت‌ترین قرعه نصیب آلبالی شد یعنی بارسلونا. فکر می‌کنید لیاقت این را داشتید که در رده بالاتری باشید و قرعه راحت‌تری نصیبتان بشود؟

- زمانی که شما در جمع هشت تیم برتر هستید، هر مسابقه‌ای بسیار سخت است. پالما، بارسا، اینتر، خاین و.... همگی از تیم‌های تاپ جهان هستند. همانطور که گفتم، مهمترین چیز این است که با آنها در آنجا باشید و وقتی که زمانش رسید، بدون ترس و با اعتماد به توانایی خودتان با آنها رقابت کنید.

* اگر با تیم‌های دیگری در پلی آف بازی می‌کردید؛ مثلاً پالما یا خاین، چقدر احتمال داشت تیم شما به مرحله نیمه نهایی صعود کند؟

- همانطور که گفتم به همان اندازه پیچیده بود. نکته مهم برای ما این است که بدانیم به عنوان رقیب برای آنها احترام قائل هستیم و اگر کارها را به خوبی انجام دهیم می‌توانیم بر آنها غلبه کنیم.

* اگر به گذشته و به مسابقات مرحله اول بازگردید، یا حتی همین بازی با بارسلونا در پلی آف، تصمیمی هست که اشتباه بوده باشد و بخواهید آن‌را اصلاح کنید؟

- ما مربیان همیشه بازی‌ها را دوباره انجام می‌دهیم. چه خوب باشد چه بد. البته تصمیمی وجود دارد که می‌تواند تغییر کند یا باید به شکل دیگری انجام می‌شد ولی معلوم است که الان گفتن آن راحت است. کار پیچیده این است که در زمان مناسب کار درست را انجام بدهید. در آن لحظه خیلی چیزها تاثیر گذار است. حتی برخی مسائل منحصراً به ما وابسته نیستند.

* آمار گل‌های زده تیم شما بد نیست اما گل‌های خورده زیادی دارید. بیشترین گل در میان تیم‌های صعود کننده به پلی آف. آیا این مشکل به ساختار دفاعی تیم بر می‌گشت یا اشتباهات فردی؟

- فکر می‌کنم این همان چیزی است که در ابتدا در مورد ثبات، سخت‌گیری و قدرتی که تیمی که می‌خواهد برای رسیدن به اهداف مهم با آن دست و پنجه نرم کند، گفتم. انجام این کار مستلزم حجم عظیمی از نگرش‌ها و ارزش‌هایی است که به نظر بی ربط می رسند، اما در لحظه، تفاوت ایجاد می‌کنند.

* سعید احمدعباسی این فصل برای شما ۲۴ بازی انجام داد و ۹ گل به ثمر رساند. شاید انتظار می‌رفت گل‌های بیشتری بزند. فکر می‌کنید مشکل کجا بود؟

- به سعید و توانایی‌هایش خیلی اعتماد دارم. امیدوارم و آرزو می‌کنم سال آینده سال او باشد. می‌دانستیم که این فصل او می‌تواند سختی‌هایی داشته باشد زیرا از نظر هماهنگی و تطبیق با همه چیز مثل کشور جدید، فرهنگ، غذا، عادتها، لیگ و… باید یکسری چیزها را تحمل کند. امیدوارم فصل آینده از ابتدا همه چیز برای او راحت تر شود.

اعتماد مربی اسپانیایی به بازیکن تیم ملی ایران/ آموزش زبان چالش شد
دیوید راموس

* آیا سعید انتظارات را برای شما و هواداران آلبالی برآورده کرد؟

- او می‌تواند و باید خیلی بیشتر چیزهایی را ارائه بدهد. او پتانسیل فوق العاده ای دارد و باید با بازی و عملکردش اعتمادی را که به او شده است، علاوه بر تعهد شخصی اش برای مقابله با این چالش، پاسخ بدهد.

* چالش یادگیری زبان اسپانیایی چقدر روی عملکرد سعید تاثیرگذار بود؟ آیا او تلاشی کرد که زبان را یاد بگیرد؟

- خیلی پیچیده است. اما او وظیفه خود را انجام می‌داد و به صورت خصوصی زبان اسپانیایی یاد می‌گرفت. همانطور که گفتم، اکنون او همه چیز را خیلی بهتر می‌فهمد، بیشتر با بقیه ارتباط برقرار می‌کند و من مطمئن هستم که این موضوع فصل آینده خیلی به او کمک خواهد کرد.

* با این تفاسیر آیا سعید فصل بعد هم در تیم آلبالی خواهد بود؟ برای اینکه بتواند گل‌های بیشتری بزند، چه برنامه‌هایی برایش خواهید داشت؟

- البته که جزو تیم ما خواهد بود! او باید به خوبی نیاز لیگ ما و ارزش جزئیات کوچک را درک کند.

* هدفگذاری شما برای فصل بعد چیست؟ آیا بودجه تیم افزایش می‌یابد و می‌توانید بازیکنان جدید و بهتری بگیرید تا تیم تقویت بشود؟

- باشگاه ما ظرفیت‌ها و محدودیت‌هایی دارد، اما این مسئله با این واقعیت که همانطور که قبلاً گفتم به هیچ چیز بسنده نمی‌کنیم، ربطی ندارد. ما می‌خواهیم به مبارزه با بزرگان ادامه دهیم و در رقابتهای بزرگ باشیم. اگر به آن برسیم، تیمی خواهیم بود که قادر به انجام همه چیز است!

* پالما فصل بعد احتمالاً سه بازیکن از ایران خواهد داشت. آیا ممکن است شما هم بازیکنی از ایران جذب کنید؟

- البته بازیکنان ایرانی را می‌بینیم. آنها کیفیت زیادی دارند و ما برای اضافه کردن آنها ارزش قائل هستیم، ولی شما باید به خوبی فکر همه چیز را بکنید و چندین عامل باید در یک راستا قرار گیرند، نه تنها عوامل ورزشی، اقتصادی و شخصی بلکه حتی عوامل بوروکراتیک و اداری (مشکلات صدور ویزا و سفر بازیکن در اسرع وقت).

* فصل بعد فصل شلوغی برای فوتسال آسیا است. مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا و سپس مسابقات نهایی قهرمانی آسیا در ابتدای سال ۲۰۲۴. سعید در تیم ایران خواهد بود و این برای تیم شما چالش درست می‌کند. آیا به این موضوع فکر کرده‌اید؟ چه برنامه‌ای برای حل مشکل خواهید داشت؟

- همه تیم‌های ملی سال بسیار سختی خواهند داشت. ما تلاش می‌کنیم تا این مسئله را در سطح فیزیکی تا حد امکان کاهش بدهیم. از سوی دیگر تقویم ما با پنجره‌های فیفا هماهنگ است. امیدوارم سعید به دلایل سازمانی هیچ‌یک از بازی‌های ما را از دست ندهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ