تشکیل قرارگاه "تولید سلامت محور"/ رشد ۵۸ درصدی مأموریت‌های اورژانس

اقتصاد ایران: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای تحقق هر چه بیشتر و بهتر شعار سال، قرارگاه مرکزی تولید سلامت محور را ایجاد کرده ایم که همه دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند چنین قرارگاهی را در منطقه خود ایجاد کنند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از چند مرکز درمانی و داروخانه در شهر ری از جمله بازدید از بیمارستان فیروزآبادی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: حدود 8 ماه پیش فاز جدید بیمارستان فیروزآبادی شهر ری راه‌اندازی شد و باعث افتخار است که توانستیم یک بیمارستان بسیار پیشرفته و مجهز را در این منطقه و برای مردم شریف شهر ری ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان فیروزآبادی دارای 281 تخت فعال بوده و 75 تخت آن نیز به‌زودی اضافه می‌شود، افزود: 375 پرستار و کمک بهیار و نزدیک به 100 پزشک که عمدتا پزشکان متخصصند، به خدمت‌رسانی به مردم شریف شهر ری مشغولند.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: بیمارستان فیروزآبادی شهر ری از لحاظ درمان بیماری‌های داخلی و جراحی دارای امکانات بالقوه بوده و بنده در این بازدید کیفیت رسیدگی به بیماران را مورد بررسی قرار دادم که مطلوب بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه در طرح سلامت نوروزی هزار و 66 بیمارستان ما در سراسر کشور در حالت آماده‌باش قرار دارند، تصریح کرد: 144 هزار و 700 تخت بیمارستانی آماده خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران در اقصی نقاط کشورند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال نو تاکنون ماموریت‌های اورژانس 58 درصد رشد داشته است، گفت: 128 هزار ماموریت از آغاز سال نو صورت گرفته و 18 درصد افزایش مصدومان در ترافیک و 27 درصد هم افزایش بیماران غیر ترافیکی را شاهد بودیم و میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی یک میلیون و 767 هزار بوده است که افزایش حدود 59 درصدی را در مراجعه مردم به مراکز درمانی نشان می‌دهد.

عین‌اللهی افزود: در پایانه‌های مرزی کشور در ایام عید 78 هزار مورد غربالگری صورت گرفته و با توجه به شیوع کرونا و بیماری‌های واگیر همکاران ما در مرزها در حال کنترلند تا آنجا که ممکن است، این بیماری‌ها وارد کشور نشود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از پلمب هزار و 410 مراکز اقامتی و تجاری به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی خبر داد و گفت: باید از مسمومیت‌ها و برخی آلودگی‌ها در ایام نوروز پیشگیری شود؛ بنابراین ماموران ما در حال رصد هستند و از دارندگان مراکز تجاری و اقامتی خواهشمندیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت حداکثری سرلوحه کار خود قرار دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شعار سال مبنی "مهار تورم و رشد تولید" از سوی مقام معظم رهبری گفت: حدود 99 درصد از داروها در حوزه سلامت در داخل تولید می‌شود اما مواد اولیه برخی داروها وارداتی است که تلاش داریم مواد اولیه دارو نیز در داخل کشور تهیه و تولید شود.

وی با بیان اینکه حدود 40 درصد از تجهیزات پزشکی از جمله تجهیزات دارای فناوری پیشرفته در داخل کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: برای تحقق هر چه بیشتر و بهتر شعار امسال قرارگاه مرکزی تولید سلامت محور را راه‌اندازی کرده‌ایم و همه دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند چنین قرارگاهی را در منطقه خود ایجاد کنند.

عین‌اللهی توضیح داد: قرارگاه مرکزی تولید سلامت محور به صورت قطب بندی شده در 12 قطب کشور راه‌اندازی خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم «پایتخت تولید سلامت محور» را انتخاب و معرفی کنیم که کدام دانشگاه و شهر در این زمینه برتری داشته است.

وی از واگذاری اختیار صدور مجوز تولید محصولات سلامت محور به مراکز دانشگاهی استان‌ها خبر داد و گفت به دنبال تفویض این اختیار به دانشگاه‌ها هستیم تا تولید ما تسهیل و تسریع شود و چابک سازی صورت گیرد. البته دانشگاه‌ها هم در ازای این تفویض اختیار باید آزمایشگاه‌های تخصصی خود را دائر و یا فعال‌تر کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه در سال جدید توجه ویژه تری به حوزه بهداشت از حیث جذب و استخدام نیروهای بهداشتی و به‌کارگیری آنها در مراکز بهداشتی خواهد شد، گفت: نظام ارجاع و پزشک خانواده را با اولویت مناطق محروم تکمیل‌ کرده و گسترش خواهیم داد که با این کار قطعا وقتی بیماری از طریق نظام ارجاع به سطوح 2 تا 3 معرفی می‌شود هزینه کمتری را پرداخت می‌کند و در جهت درمان کمک شایانی خواهد بود. قطعا وقتی بیماری از طریق نظام ارجاع به سطوح 2 تا 3 معرفی می‌شود هزینه کمتری را پرداخت می‌کند و در جهت درمان کمک شایانی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ