ماجرای ابهامات فوت "علی انصاریان" چیست؟

اقتصاد ایران: در پی انتشار مطلبی از سوی داماد خانواده "علی انصاریان" درباره روند درمان او در هنگام ابتلا به کرونا، پزشک فوق تخصص ICU و وکیل پایه یک دادگستری توضیحاتی درباره ابهامات پرونده فوت او ارائه کردند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دو سال پیش بود که خبر ابتلای "علی انصاریان" فوتبالیست و مجری تلویزیون به بیماری کرونا، در رسانه‌ها به یک سوژه مهم تبدیل شد.

او به دنبال ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی واقع در شمال غرب تهران بستری شد و خبر فوت ناگهانی وی، توده مردم و به ویژه هوادارانش را در بهت فرو برد.

پس از گذشت دوسال، چند روز پیش داماد خانواده مرحوم علی انصاریان، در صفحه مجازی خود نوشت مواردی چون تزریق سلول‌های بنیادی بدون اطلاع و رضایت خانواده در مراجع قضایی ثبت شده است؛ او همچنین از جعل امضا و اثرانگشت در این پرونده، خبر داد. مسائلی که برخی رسانه‌ها از آن به عنوان "افشاگری جنجالی درباره پرونده پزشکی علی انصاریان" یاد کردند.

بهداشت و درمان , بیمارستان ,

برای پیگیری برخی ابعاد پزشکی این موضوع، به سراغ دو نفر از افراد مطلع از این پرونده رفتیم.

دکتر محمدرضا هاشمیان؛ فوق تخصص مراقبت‌های ویژه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره گفته‌های داماد خانواده انصاریان مبنی بر عدم رضایت خانواده برای تزریق سلول بنیادی به علی انصاریان در زمان بستری اظهار کرد:‌ علی انصاریان با حال وخیم‌ از طریق آمبولانس و افت شدید اکسیژن خون به بیمارستان منتقل شده بود.

وی با بیان اینکه بیمار در شرایط آی‌سی‌یو و بدحال دچار زجر تنفسی شدید (ARDS) بود، افزود: در آن زمان از پیشرفته‌ترین درمان‌های دنیا از جمله تزریق mesenchymal stem cell  (سلول بنیادی) برای آقای انصاریان استفاده شد تا بتوانیم شرایط جسمانی او را بهبود ببخشیم.

به گفته این پزشک، تزریق سلولهای بنیادی با نظارت مرکز رویان و با تایید پزشک معتمد انصاریان، برای وی انجام شده است.

وی ادامه داد: علی انصاریان اعلام کرده بود که فردی به نام "م.ف" که او را با آمبولانس به بیمارستان منتقل کرده بود، اجازه انجام و پیگیری امور درمانی او را دارد.

هاشمیان گفت: در زمان هوشیاری نیز از خود علی انصاریان اجازه درمان گرفته می‌شد. اجازه رسمی و کتبی و امضا و اثر انگشت بیمار و شهود در پرونده به ثبت رسیده است همچنین درمان‌های صورت گرفته برای علی انصاریان کد اخلاق داشته است.

همچنین علی احمدی؛ وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه داماد خانواده علی انصاریان جزو اولیای دم او محسوب نمی‌شود، گفت: آقای علی انصاریان پیش از مراجعه به بیمارستان در منزل توسط خواهر داماد خانواده انصاریان که پزشک متخصص پوست است، ویزیت شده بود و این پزشک به او اعلام نکرده بود که باید به بیمارستان برود و سی تی اسکن ریه انجام دهد و ویتامین‌ها و نسخه‌هایی به علی انصاریان داده بود.

آن طور که این وکیل پایه یک دادگستری و از مطلعان موضوع می‌گوید، شکایتی از سوی خانواده علی انصاریان انجام شده اما تاکنون در کمیسیون، بابت موضوع آقای علی انصاریان، قصور پزشکی ثابت نشده و کادر درمان بیمارستان نیز مقصر شناخته نشده‌اند.

وی افزود:‌ تمام مدارک پزشکی در پرونده علی انصاریان موجود است و علی انصاریان با دستخط خود کتباً یک نفر به نام "م.ف" را معرفی کرده بود تا انجام امور درمانی باهماهنگی او صورت گیرد.

این موارد در حالیست که داماد خانواده انصاریان پرونده پزشکی وی را "ناقص" و سراسر "متناقض" خوانده‌ است؛ در روزهای آینده این موضوع را از سایر افراد و نهادهای ذی‌ربط نیز پیگیری خواهیم کرد و آماده دریافت و انتشار توضیحات خانواده و نزدیکان علی انصاریان درباره این موضوع هستیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ