سخنگوی دولت: مشکلات خوزستان را مشکل کل کشور می‌دانیم

اقتصاد ایران: سخنگوی دولت گفت: مردم کشور می‌دانند اگر امروز امنیت و آبادی دارند همه مدیون ایستادگی خوزستان است و دولت نیز مشکلات خوزستان را مشکل کل کشور می‌داند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مراسم گرامیداشت دهه فجر شب گذشته با حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در مرکز علمی فرهنگی امام حسین (ع) برگزار شد.

آذری جهرمی در این مراسم اظهار کرد: خوزستانی‌ها میگویند «اگر آب نباشد اشتغال و معیشت مردم خوزستان دچار مشکل می‌شود» در پاسخ باید بگویم نگاه دولت به خوزستان نگاه محلی نیست و مشکل آن را مشکل کل ایران می‌داند.

وی افزود: مردم کشور می‌دانند اگر امروز امنیت و آبادی دارند همه مدیون ایستادگی خوزستان است؛ مردم کشور می دانند بخش عظیمی از ثروت نفتی کشور هدیه خوزستان به ایران است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: اگر گندم خوزستان نباشد اگر محصولات کشاورزی خوزستان نباشد امنیت غذایی ایران زیرسوال می‌رود.

وی گفت: این دولت برای اولین بار اعلام کرد استاندار خوزستان استاندار ویژه باشد؛ هیئت دولت نیز تنها ویژه استان خوزستان جلسه جداگانه منعقد کرده است چون که مسائل خوزستان را مسائل کل کشور میداند.

جهرمی در پاسخ به مطالبه کشاورزان خوزستانی برای جلوگیری از انتقال آب کارون، اظهار کرد: حل بحران آبی نیازمند زمان است.

سراسر کشور از بابت کاستی‌های خوزستان گلایه دارد

حجت الاسلام محمد کعبی مسوول مرکز علمی فرهنگی امام حسین (ع) نیز پیش از سخنرانی سخنگوی دولت، اظهار کرد: ۴۴ سال قبل در چنین روزهایی ایران اسلامی به رهبری امام عظیم الشان انقلاب سرشار از شکوه و بالندگی شد؛ انقلابی که تصور می‌کردند می‌توانند در کوتاه مدت بر ان غلبه کنند اما امروز ۴۴ سالگرد آن را جشن می‌گیریم.

وی با بیان اینکه خوزستان سربلند و زرخیز و فداکار و مجاهد در این ۴۴ سال حماسه افرید، افزود: خوزستان سدی دربرابر دشمنان شد و در داخل، امید کشور شد که مردم این را در طول انقلاب ثابت کردند؛ حالا هم خوزستان پای کار نظام است و شهدای خوزستان این عشق به انقلاب را شهادت می‌دهند.

حجت الاسلام کعبی عنوان کرد: کل کشور از کاستی‌های موجود در خوزستان ناراحت و گلایمند هستند؛ مشکل اب و فاضلاب باعث شده تا شادی بارندگی به سوگ خرابی ها و مسدودشدن جاده‌ها تبدیل شود؛ مسئله دیگر ناموفق بودن مسکن مهر در اهواز است و این شهر امروز شاهد بزرگترین سکونتگاه های نامطلوب و کم برخوردار است.

وی درخصوص مطالبه مردم خوزستان برای توقف طرح‌های انتقال آب، بیان کرد: این مطالبه به حق مردم به این دلیل است که در مناطق مختلف خوزستان آب کشاورزی واقعا اب حیات است و قطعی آن، زندگی بخش های گسترده ای از مردم را به خطر میاندازد.

مسوول مرکز علمی فرهنگی امام حسین (ع) خواهان توجه دولت به حل بحران آب در خوزستان شد و افزود: اگر آب کشاورزی خوزستان تامین شود کشور در محصولات مختلف خودکفا میشود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ