سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در کشور کشف شده است

اقتصاد ایران: قزوین- معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور کشور گفت: سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در کشور کشف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر مصطفی پورکاظم شایسته در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین که بعد از ظهر یکشنبه در سالن جلسات شهدای مدافع حرم دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور ممکن است تصمیماتی اتخاذ شود که در سایر کشورها و حتی در مواقعی در کشور خودمان نیست جرم انگاری باشد با این حال و با توجه به شرایط ویژه ممکن است برخی محدودیت ها نادیده گرفته شود.

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: قاچاق کالا به طور مستقیم به تولید داخلی ضربه وارد میکند و لازم است با انواع قاچاق به خصوص قاچاق سازمان یافته مبارزه شود.

این مسئول مطرح کرد: ارزش ریالی کشفیات قاچاق کشور طی سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان بود که عدد قابل توجهی است.

پورکاظم شایسته گفت: امروز در حوزه مبارزه با قاچاق کالا همه باید پای کار بیاییند و نباید تفاوتی بین استان صنعتی مانند قزوین با استان های مرزی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارای ۱۸ آیین نامه است، یادآور شد: در اصلاحات جدید قانون و آیین نامه آن موارد انگیزشی شامل حق الکشف و تامین هزینه ها برای ضابطان و کاشفان در نظر گرفته شده است.

این مسئول مطرح کرد: از سال آینده نسبت به هزینه های حمل و نقل و نگهداری کالای قاچاق با اصلاحات انجام شده در قانون مشکلی نخواهیم داشت.

پورکاظم شایسته با اشاره به درخواست نیاز دستگاه های ضابط قضایی از جمله پلیس برای تخصیص خودروهای قاچاق به منظور استفاده در امر مبارزه با قاچاق، گفت: در ماده ۵۹ قانون مبارزه با قاچاق کالا آمده که خودروی کشف شده قاچاق در شرایط ذکر شده قانونی، متعلق به دستگاه کاشف خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ