تعرفه‌های نامتعارف و داد اهالی مشگین‌شهر

اقتصاد ایران: مشگین‌شهر- تعرفه‌های نامتعارف گاز در روزهای اخیر گلایه‌ها و داد اهالی مشگین‌شهر را درآورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که مشگین‌شهر در دامنه‌های سبلان به عنوان نقطه سرد قرار دارد و بیش از ۶ ماه سال هوای سرد و یخبندانی را در این منطقه شاهد هستیم اما تغییر الگوی اعمال تعرفه گاز در قالب اقلیم‌های مختلف گلایه‌های اهالی را تشدید کرده و نارضایتی‌های آنها را به همراه داشته است.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، با تأیید تغییر اقلیم مشگین‌شهر در تعرفه‌گذاری مصرف گاز به جای اقلیم یک به ۲ اظهار کرد: با وزیر نفت جلسه‌ای را در هفته جاری برگزار خواهیم کرد تا به صراحت تغییر اقلیم را از ۲ به یک شاهد باشیم تا تعرفه‌های گاز اهالی منطقه مشگین اصلاح شود.

محمود عباس‌زاده‌مشگینی تصریح کرد: به دنبال گلایه‌های مردم از افزایش گاز بها تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ازای خانوار پنج تا ۶ نفره و شرایط سخت پرداخت این گاز بهای سنگین، قرار شد با وزیر نفت و مسئولان کشوری رایزنی‌هایی انجام دهیم تا این تعرفه‌ها اصلاح شده و دستور رئیس جمهور مبنی بر تعدیل ۷۰ درصدی این نرخ‌ها برای قبوض صادر شده نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: مشگین‌شهر جز سردترین مناطق کشور است که در دامنه‌های سبلان قرار گرفته و ساکنان مناطق روستایی تنها با مصرف گاز طبیعی منازل خود را گرم می‌کنند که با توجه به شرایط خاص کشور، صرفه‌جویی خوبی را نیز در این منطقه شاهد بودیم اما افزایش تعرفه گاز در این منطقه گلایه‌ها و ناراحتی‌های مردم را به همراه داشته است.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این تعرفه‌های غیرمتعارف باید اصلاح شود و امام جمعه مشگین‌شهر نیز با حمایت از مردم از دولت و وزارت نفت درخواست کرده تا اصلاح این فرآیند را انجام داده و در این شرایط حساس حمایت و پشتبیانی از مردم را انجام دهند.

عباس‌زاده‌مشگینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نباید مصرف گاز این مناطق سردسیر با تعرفه مناطق گرمسیر همچون خرمشهر، آبادان، اهواز و… منطبق و متناسب باشد بلکه بهتر است در مناطق سردسیر تعرفه‌های خاصی در گاز مصرفی اعمال شود که از طریق وزارت نفت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ