ماجرای کودتا در آلمان؛ موج دوم بازداشت ها در راه است

اقتصاد ایران: به گزارش رویترز، احتمالاً طی روزهای آینده افراد بیشتری در آلمان در ارتباط با گروه افراطی راستگرا که برلین می‌گوید قصد سرنگونی دولت را داشتند، بازداشت خواهند شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، پس از آن که مقامات پلیس از عملیات گسترده در ۱۳۰ منطقه در ۱۱ ایالت فدرال آلمان و بازداشت دست‌کم ۲۵ تن از اعضا و طرفداران گروه افراطی «شهروندان رایش» به ظن توطئه برای سرنگونی دولت خبر دادند، خبرگزاری رویترز از احتمال بازداشت تعداد مظنونین بیشتر طی روزهای آینده خبر داد.

طبق این گزارش، دولت آلمان می‌گوید که گروه افراطی شهروندان رایش در تلاش برای سرنگونی دولت و روی کار آوردن یکی از اعضای سابق یک خانواده سلطنتی آلمان بعنوان رهبر ملی هستند.

دادستان‌های آلمانی می‌گویند که یکی از نمایندگان سابق پارلمان آلمان از حزب راستگرای «جایگزینی برای آلمان» (AFD) نیز در بین بازداشت‌شدگان است.

«جورج مئیر» وزیر داخلی ایالت شرقی تورینگن آلمان امروز (پنجشنبه) گفت: «بر اساس تجربه‌ام، موج دوم بازداشت‌ها نیز وجود خواهد داشت».

روز گذشته (چهارشنبه، هفتم دسامبر) شبکه یورونیوز گزارش کرد که چند هزار نیروی پلیس و نیروی امنیتی فدرال آلمان طی عملیاتی به مقر گروه‌های افراطی که ظاهراً قصد سرنگونی دولت آلمان را داشتند، حمله بردند.

طبق این گزارش، سه هزار نیروی پلیس در ۱۳۰ منطقه در ۱۱ ایالت آلمان در عملیات علیه گروه افراطی موسوم به «شهروندان رایش» مشارکت داشتند و  ۲۵ تن از مظنونین به عضویت در این گروه و طرفداران آن را بازداشت کردند.

به نوشته رویترز، گرچه گروه‌های راستگرا در آلمان رو به نمایان شدن هستند اما توطئه برای سرنگونی دولت در کشوری که به عنوان یکی از باثبات‌ترین دموکراسی‌ها با اقتصادی بزرگ در جهان شناخته می‌شود، حیرت‌انگیز است.

اعضای گروه راست افراطی شهروندان رایش، آلمان امروزی و مرزهای آن را به عنوان یک کشور قانونی به رسمیت نمی‌شناسند. برخی از آن‌ها به "رایش" (امپراتوری) آلمان قدیمی تحت یک سلطنت باور دارند و برخی نیز عقاید نازی را دارند و معتقدند آلمان تحت اشغال نظامی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ