دولت در طرح نهضت ملی مسکن به دنبال تسهیل‌گری بجای تصدی‌گری است/ قرعه کشی مسکن 1040 واحد در کاشمر

اقتصاد ایران: استاندار خراسان رضوی گفت: اگرچه در بدو طرح نهضت ملی مسکن قرار بود که آپارتمان سازی انجام شود، اما با تصمیمی که در استان گرفته شد مقرر شدکه زمین مورد نیاز به متقاضیان واگذار شود تا از این طریق نقش مردم پررنگ تر و دولت بجای تصدی‌گری، تسهیل‌گری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، یعقوبعلی نظری امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی و تخصیص 1040 واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کاشمر که در سالن اجتماعات زیارتگاه شهید مدرس با حضور متقاضیان مسکن برگزار شد، با اشاره به اینکه کاشمر یکی شهر جدی و مورد هدف معاندان  نظام در موضوعات چندماه اخیر بود، اظهارکرد: مردم کاشمر در این مدت به خوبی ترسیم کردند که با بصیرت انقلابی و شناختی که از موضوعات، تاریخ، دشمنان این کشور، نظام  و مردم دارند اجازه پیاده سازی توطئه و دسیسه دشمنان را نمی دهد. 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دشمن علیرغم اینکه به این شهر امید داشت و برنامه ریزی های زیادی انجام داده بود، اما با درایت، بصیرت، انقلاب‌شناسی و دشمن شناسی ثابت کردند که در صحنه حضور دارند و این مهم ما را مکلف می کند و روحیه می دهد و بار مسئولیت را برای ما سنگین تر می‌کند. 

وی با بیان اینکه حرکت انقلابی و بصیرت مردم ما را برای خدمت به مردم مصمم تر می کند، اذعان کرد: اعتقاد راسخ داریم که با توکل و توسل به خدا و ائمه اطهار این مسیر خدمتی و مسئولیتی که در پیش داریم به پشتوانه مردم به نتایج درخشانی دست خواهیم یافت که مایه افتخار و سربلندی است.

نظری با اشاره به اینکه حضور مردم مهم و نقش آنان حائز اهمیت است، ابراز کرد: اگر زمینه های حضور مردم در عرصه های مختلف را فراهم کنیم، قطعا کارها و گره ها باز و مشکلات آنان برطرف می شود. 

وی یادآور شد: نظام اسلامی متکی بر مردم است، لذا همه کسانی که این موضوع را متوجه نمی شوند و یا بنا دارند نادیده بگیرند یا اینکه شعاری با این موضوع مواجه شوند حتما مایوس خواهند شد. چرا که بهترین افرادی که می توانند همانگونه که در استقرار این نظام نقش آفریدند و در حفظ آن داشته باشند، مردم هستند. 

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه  دستاورد حرکت انقلابی مردم هستند و در 43 سال گذشته با تقدیم جان ها از آن حفاظت و حراست می کنند، خاطر نشان کرد: خلق صحنه های برجسته مردمی، بیانگر وابسته بودن نظام به مردم است.

 وی با اشاره به اینکه استقرار و حفظ نظام، همه این مسیر و راه را معین و مشخص کرده و باور داریم اگر می خواهیم به افق های روشن دست یابیم باید این مسیر را طی کنیم، بیان کرد: در شرایط امروز که مردم گرفتاری معیشتی دارند، خدمت معیشتی در اولویت قرار دارد. 

نظری با اشاره به اینکه مسکن مولفه مهم در زندگی عادی و جاری مردم است و این وظیفه و انگیزه ما را مضاعف کرده است، افزود: اگرچه در بدو طرح نهضت ملی مسکن قرار بود که آپارتمان سازی انجام شود، اما با تصمیمی که در استان گرفته شد مقرر شدکه زمین مورد نیاز به متقاضیان واگذار شود تا از این طریق نقش مردم پررنگ تر و دولت بجای تصدی گری، تسهیل گری کند. 

وی با بیان اینکه امروز 520 قطعه زمین برای هزار و 40 متقاضی طرح ملی نهضت مسکن قرعه کشی می شود، اظهار کرد: درخواست ما از افرادی که امروز زمین تحویل می گیرند این است که بر اساس مولفه های نظام مهندسی عملیات ساخت را آغاز کنند و شاهد راه اندازی کارگاه مسکن سازی در کاشمر باشیم. 

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه سهم خراسان رضوی از طرح نهضت ملی مسکن 400 هزار واحد است، گفت: تا پایان سال عملیات ساخت این تعداد واحد مسکونی در نقاط مختلف خراسان رضوی آغاز می شود.

 جواد خدایی با بیان اینکه کاشمر جزو شهرستان هایی بود که نسبت به سایر شهرستانهای خراسان رضوی دچار انباشت و عقب افتادگی در حوزه مسکن شده بود، ابراز کرد:  با توجه به اینکه یکی از راهبردهای شورای مسکن در تامین زمین حفظ کرامت شهروندان است، در شهر کاشمر یکی از بهتریم نقاط شهر برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم استان در راستای سبک زندگی مردم و سرعت بخشیدن به زمان ساخت واگذاری زمین های 200 متری به عنوان یکی از بهترین طرح های استان در کاشمر انجام می شود، بیان کرد: همزمان با ساخت مسکن خدمات روبنایی شامل فضای سبز، آموزشی، مسجد، فضای تجاری نیز احداث می شود.

معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بیش از 5 هزار متقاضی مسکن در کاشمر تایید نهایی شدند، یادآور شد: بر اساس قرعه کشی انجام شده تحویل زمین مورد نیاز 1040 واحد امروز انجام میشود و مابقی افراد نیز با تعیین زمین تا پایان سال واگذاری زمین آنها انجام می شود.

وی ادامه داد: متقاضیانی که دارای زمین هستند، اما برای هزینه ساخت دچار مشکل هستند، می توانند با دریافت تسهیلات نهضت ملی منازل خود را احداث کنند.

گفتنی است؛ در این مراسم 520 قطعه زمین 200 متری بین 1040 متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در کاشمر قرعه کشی شد تا پس از آماده سازی و اخذ مجوزهای لازم بر اساس اصول مهندسی ساخت واحدهای مسکونی آغاز شود.

انتهای پیام/ 70042

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ