دولت برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی مصمم است/ پایان عملیات آبرسانی به غرب استان سمنان تا دی‌ماه ۱۴۰۲

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه دولت برای تکمیل پروژه‌های تأمین آب آشامیدنی مصمم است، گفت: تلاش ما بر این است که عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به گرمسار، آرادان و ایوانکی تا اواسط سال آینده به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محسن عسکری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان صبح امروز در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی که با موضوع تشریح روند اجرایی و تکمیل پروژه مهم آبرسانی به گرمسار برگزار شد، اظهار کرد: همه تلاش ما بر این است که عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به گرمسار، آرادان و ایوانکی تا اواسط سال آینده به اتمام برسد.

وی گفت: دولت برای تکمیل پروژه‌های تأمین آب آشامیدنی مصمم است و طرح آبرسانی به گرمسار از جمله طرح‌های اولویت‌دار اضطراری وزارت نیرو است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان ادامه داد: طرح آبرسانی به گرمسار با هدف تأمین 21 میلیون مترمکعب آب پایدار برای مصارف آشامیدنی و صنعت مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی برنامه‌ریزی شده است.

عسکری با بیان اینکه طول خط انتقال این طرح در محدوده استان سمنان 23 کیلومتر است، عنوان کرد: تاکنون 15 کیلومتر از این خط انتقال در محدوده استان اجرایی شده است.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان در خصوص تکمیل این طرح بیان کرد: در جریان سفر مقرر شد تا با احداث پیش‌تصفیه در محدوده استان سمنان و خرید و اجرای هشت کیلومتر باقیمانده از خط انتقال طرح در محدوده استان تکمیل و بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان اضافه کرد: در این راستا تاکنون پیشرفت فیزیکی ساختمان پیش‌تصفیه از 10 درصد گذشته و با توجه به اتمام خاکبرداری‌ها، عملیات احداث ابنیه فنی سازه‌ای فرآیندی آن آغاز شده است.

عسکری تصریح کرد: امیدواریم که عملیات اجرایی ساختمان پیش‌تصفیه طرح انتقال آب به گرمسار، آرادان و ایوانکی تا اواسط سال آینده به اتمام برسد.

وی با اشاره به آخرین وضع روند خرید و اجرای لوله فولادی مورد نیاز برای اجرایی شدن مصوبه سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان گفت: تاکنون حدود 90 درصد لوله‌های مورد نیاز برای تکمیل خط انتقال آب پروژه آبرسانی به گرمسار تولید شده و پس از انجام آزمایش‌های لازم، پوشش این لوله‌ها انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از انجام پوشش داخلی و خارجی لوله‌های تولید شده در روزهای آینده خبر داد و افزود: پس از انجام فرآیند پوشش، لوله‌ها به محل اجرای طرح حمل می‌شوند.

عسکری تأکید کرد: برای عملیات لوله‌گذاری طرح نیز هفت شرکت پیمانکاری در مناقصه مربوط شرکت کرده‌اند که هم‌اکنون فرآیند ارزیابی فنی و بازرگانی این شرکت‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پیش‌بینی می‌شود پیمانکار اجرای خط انتقال، تا پایان آذرماه از طریق مناقصه انتخاب شود، اضافه کرد: امیدواریم لوله‌گذاری محدوده استان سمنان تا اوایل سال آینده تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به حمایت‌های نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، استاندار سمنان و مدیران استانی برای اجرای این پروژه مهم آبرسانی، امیدواریم مسیر تأمین منابع مالی برای این پروژه هموار بماند و شاهد بهره‌برداری از آن در زمان مقرر باشیم.

پایان پیام/2568/س/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ