تاکید امام جمعه تبریز بر تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

اقتصاد ایران: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در دیدار با رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بر تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار فارس از تبریز، آیت الله سید محمد علی آل‌هاشم در این دیدار با بیان اینکه شاهد اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور در عرصه مقابله با سنگین‌ترین تهاجم در عرصه سایبری، شناختی و رسانه‌ای هستیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام جبهه استکبار علیه ما بسیج شده ما شاهد تاب آوری مثال زدنی نظام اسلامی در برابر این تهاجم هستیم، بطوری که چنین شرایطی برای هر کشوری رخ می‌داد، دچار فروپاشی می شد.

وی با اشاره به لزوم تکمیل شبکه ملی اطلاعات به منظور اعمال حاکمیت سایبری بر فضای مجازی متناسب با ارزش‌ها و منافع ملی نظام اسلامی، افزود: شبکه ملی اطلاعات یکی از ارکانی است که می‌تواند سلطه آمریکا بر فضای سایبری کشور را کاهش داده و بخش عمده‌ای از تهدیدات در این بخش را خنثی کند.

ضرورت برنامه ریزی برای مهار تهدیدات نوین علیه کشور

امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای مهار تهدیدات نوین علیه کشور، خاطرنشان کرد: توسعه فناوری و صنایع بومی با رویکرد دانش بنیان و نظارت دقیق برای بکارگیری فناوری‌های وارداتی و صیانت از کلان داده و صیانت از اطلاعات خصوصی و خارج کردن تاسیسات پر خطر از مراکز جمعیتی از جمله الزاماتی است که با رویکرد پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله آل‌هاشم ضرورت آشنایی اقشار مختلف جامعه با اصول و معیار‌های پدافند غیرعامل را یادآوری و تصریح کرد: هر فرد متناسب با جایگاه اجتماعی و شغلی خود باید نسبت به الزامات پدافند غیرعامل آگاه باشد و نسبت به رعایت آن دقت کند تا در هنگام بروز تهدیدات، همه با نقش و وظایف خود آشنا باشند.

وی مدارس را جزو مراکز مهمی دانست که باید اصول پدافند غیرعامل به صورت پایه‌ای در آن آموزش داده شود. چرا که با آشنایی دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز با موضوعات پدافند غیرعامل، شاهد استقرار گفتمان پدافند غیرعامل در جامعه و در نتیجه افزایش تاب آوری کشور و پایداری ملی در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

پایان پیام/60014

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ