مبلغ ۱۹۴ میلیارد تومان به عنوان مالیات در شهرستان گنبدکاووس وصول شد

اقتصاد ایران: مدیر اداره امور مالیاتی شهرستان گنبدکاووس گفت: سهم امسال شهرستان گنبدکاووس در حوزه وصول مالیات مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون بیش از ۹۷ درصد ان یعنی ۱۹۴ میلیارد تومان وصول شده و تا پایان سال مابقی ان وصول می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مهدی کاغذلو ظهر امروز در پنجمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در سال ۹۹ تعداد پرونده های حقیقی و حقوقی ثبت نام شده  ۱۷ هزارو ۲۲۳ مورد بوده که این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۳۰ هزارو ۷۵۲ مورد چیزی حدود دو برابر رسیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صاحبان مشاغل در خرداد و تیرماه امسال اظهارنامه پر کردند تعداد ۲۲ هزارو ۵۰۶ اظهارنامه مربوط به سال ۱۴۰۰ تکمیل شد.سهمیه شهرستان از وصول مالیات در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۸۱ میلیارد تومان بود که با تکمیل این اظهارنامه و رشد ۱۰۹ درصدی مبلغ ۱۹۸ میلیارد تومان وصول شد.

مدیر اداره امور مالیاتی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: سهمیه وصول مالیات در شهرستان گنبدکاووس برای امسال ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که در هشت ماه امسال ۹۷ درص ان یعنی ۱۹۴ میلیارد تومان وصول شده و مابقی ان تا پایان سال وصول می شود.

وی در خصوص عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده مبلغ ۲۶ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ سهم شارداری گنبدکاووس ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، سهم شهرداری اینچه برون ۳۶۰ میلیون تومان بوده که به حساب انها واریز شده و سهم دهیاریها و روستاهای فاقد دهیاری ۱۲ میلیارد تومان بوده که در اختیار فرمانداری قرار گرفته است.

کاغذلو گفت: عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده در هشت ماه امسال ۳۰ میلیارد تومان بوده که سهم شهرداری گنبدکاووس مبلغ  ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، شهرداری اینچه برون مبلغ  ۲۰۰ میلیون تومان، شهرداری کرند مبلغ  ۲۷۰ میلیون تومان و سهم دهیاریها و روستاهای فاقد دهیاری ۱۶ میلیارد تومان است.

۳۰ فقره پرونده تخلف در بازرسی از بازار شهرستان گنبدکاووس تشکیل شد

رئیس اداره صمت شهرستان گنبدکاووس گفت: در آبان ماه امسال تعداد ۳۲۳ مورد بازرسی از سطح بازار شهرستان انجام شد و در این بازرسی ها تعداد ۳۰ فقره پرونده تخلف به ارزش ۲۵۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال تشکیل و به تعزیزات معرفی شد که بیشترین تخلفات عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم ارائه صورتحساب است.

خلیل رجبلی درباره وضعیت کالاهای اساسی در سطح شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: وضعیت انواع برنج پاکستانی، هندی، رب گوجه، روغن موتور، روغن خوراکی و لاستیک خوب بوده و مشکلی در عرضه این محصولات و کالاها با نرخ مصوب تعیین شده وجود نداشته و بفروش می رود.

وی تصریح کرد: روز گذشته قیمت بره زنده هرکیلو ۸۶ هزار تومان بوده و قیمت ران و دست گوسفندی بین ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار تومان، قیمت دنده گوسفندی هرکیلو ۱۱۵ هزار تومان و دنبه ۱۲۰ هزار تومان، قیمت گوشت گوساله بدون استخوان بین ۲۱۰ تا ۲۲۰ هزار تومان و با استخوان ۱۶۰ هزار تومان خرید و فروش شده است.

وی تصریح کرد: تعداد کل انبارهای ثبت نام شده در سامانه در گنبدکاووس ۱۸ هزارو ۷۴۲ مورد، تعداد انبارهای تایید شده یکهزارو ۴۵۲ مورد، تعداد انبارهای تایید شده توسط سیستم ۱۴ هزارو ۳۱۹ مورد و تعداد انبارهای در انتظار تایید و یا غیرفعال چهارهزارو ۴۱۷ مورد است.
۲۷۶ کالا به ارزش ۴۵ میلیون ریال توقیف شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: امسال  تعداد ۳۹ بازدید از ۴۵ عطاری های سطح شهرستان انجام شد که در این بازدید چهار مورد از عطاری ها دارای  داروی قاچاق بوده که سه پرونده انها با ۲۷۶ کالای توفیقی به ارزش ۴۵ میلیون ریال به اداره تعزیرات معرفی شد.

فرهاد بدیعی اظهار کرد: ارزش کل کشفیات بدست امده توسط غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس تا اول مهرماه امسال ۶۳ میلیون و ۸۷۰ هزار ریال بوده که پرونده آنها تشکیل و به اداره تعزیرات ارجاع شده است.

۴۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از پاسگاه های تنگراه و تیل آباد کشف شد

رئیس شرکت پخش فراورده های نفتی ناحیه گنبدکاووس در این جلسه گفت: از ابتدای سال  تاکنون مقدار ۴۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از مبادی ورودی شرق استان واقع در پاسگاه تنگراه و تیل آباد کشف و ضبط شد.

هادی قزل سفلی اظهار کرد: به طور میانگین ماهانه ۲۰ مورد بازدید توسط گشت های اختصاصی شرکت پخش فراورده های نفتی و هفت مورد توسط گشت های مشترک با دستگاه های اجرایی مرتبط برای جلوگیری از قاچاق هرگونه سوخت انجام می شود.

وی تصریح کرد: در آبان ماه امسال مقدار ۲۰ لیتر بنزین و ۳۰۰ لیتر نفت گاز قاچاق در شهرستان کشف و ضبط شد.

شب گذشته ۲ هزار لیتر نفت گاز کشف شد

رئیس اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس گفت: شب گذشته مقدار ۲ هزار لیتر نفت گاز در شهرخان ببین کشف و ضبط شد. دو محموله سوخت نیز در پاسگاه تیل آباد هنگام خروج از استان گلستان کشف شد.

اسماعیل روان اظهار کرد: از ابتدای سال تا ۱۳ آذرماه تعداد ۲۵۰ فقره پرونده قاچاق کالا در اداره تعزیرات حکومتی تشکیل شده که از این تعداد برای ۱۷۶ فقره پرونده به ارزش ۵۳ میلیون و ۴۷ هزار ریال قرار محکومیت صادر شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین کالاهای قاچاق کشف شده در رتبه نخست در حوزه منابع طبیعی و چوب آلات جنگلی سپس سوخت و سیگار، تنباکو، دستگاه ماینر، نهادهای دامی، لوازم خانگی و داروهای غیرمجاز و قاچاق در عطاری ها است.

ریشه ایجاد قاچاق باید کشف و خشکانده شود

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: صرفا بازدیدهای مشترک و اختصاصی برای کشف کالاهای قاچاق کافی نبوده و در کنار ان باید ریشه ایجاد قاچاق کالا کشف و خشکانده شود.

رضا اصالتی اظهار کرد: با توجه به کمبود کود و نهاده های کشاورزی باید نظارت بر توزیع این نهاده ها دقیق و جدی باشد و با  افرادی که در ایجاد رانت و قاچاق مشارکت دارند بشدت برخورد شود.

وی تصریح کرد: کم کاری و غفلت مسئولان باعث قاچاق کالا و ایجاد رانت شده و باید جلوی ان گرفته شود.موضوع سوخت ادوات کشاورزی یکی از موضوعات مهم بوده که سبب مشکلاتی شده و انتظار می رود دستگاه های مرتبط در این راستا مدیریت و نظارت دقیق داشته باشند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ