سرلشکر سلامی: باید تسهیلاتی ارائه بدهیم تا پرستاری با شرایط بهتری انجام‌ شود/ لزوم نوسازی تجهیزات پرستاری در سپاه

اقتصاد ایران: فرمانده کل سپاه با بیان اینکه باید تلاش ‌کنیم هر چه می توانیم‌ تسهیلاتی ارائه بدهیم تا پرستاری با شرایط بهتری انجام‌ شود، گفت: نوسازی تجهیزات پرستاری در سپاه موضوعی است که باید به آن توجه کرد و ‌اهتمام جدی داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیین گرامیداشت روز پرستار صبح امروز(یکشنبه ۱۳ آذرماه) با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد.

سرلشکر حسین سلامی در این مراسم گفت: آنچه انسان می‌بیند این است‌که به معنای واقعی کار پرستاری کاری زینبی و با ارزش است و این ترکیبی از علم هنر اخلاق و فضیلت است و این همان وجه تمایز آن با سایر علوم است البته پرستاری شغل نیست بلکه دقیقا ذات آن فضیلت است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشاغل خوب هستند ولی این ‌شغلی است که از قلب شروع می شود به عبارتی پرستار اپراتور نیست بلکه بروز دادن تمام احساسات و عواطف انسانی و تجلی آن در رفتار فیزیکی است به نحوی که ‌چنانچه این را از پرستاری جدا کنند ادامه دادن فعالیت برای آن میسر نخواهد بود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به فداکاری های پرستاران بیان کرد: برای سنین پایین تر پرستاران پدری یا مادری و برای هم‌سن و سال های خود خواهری و برادری می‌کنند و هر روز با همان احساس مسئولیت اولین روز خدمت انجام وظیفه می‌کنند. لذا، نوسازی تجهیزات پرستاری در سپاه موضوعی است که باید به آن توجه کرد و ‌اهتمام جدی داشت. براین اساس باید تلاش ‌کنیم هر چه می توانیم‌ تسهیلاتی ارائه بدهیم تا پرستاری با شرایط بهتری انجام‌ شود.

وی ادامه داد: پرستاری تنها شغلی است که فرد برای دیگری ‌کار می‌کند حتی در جنگ ‌نیز این ‌حد از محبت به دیگران ‌وجود ندارد. این تنها شغلی است که پرستار در درمان دشمنان هم کم ‌توجهی نمی کند به عبارت دیگر پرستاری همانند بارش رحمت است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه پرستاران در دوران کرونا افتخارآفرینی کردند، تصریح کرد: در دوران فراگیری کرونا روزانه ۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بقیه الله پذیرش می شد ولی با این‌ ‌حال همه پرستاران ایستادند و افتخار دیگری آفریدند.

در پایان این ‌مراسم، از جایزه شهید قاسمی ویژه پرستاران در سه محور آموزش و پژوهش، درمان و فرهنگ‌ که از سال های آینده ادامه می‌ یابد، رو‌نمایی شد.

همچنین در این مراسم از پرستار «جواد فروغی» دارنده مدال طلای المپیک در رشته تیراندازی، «زهراسادات موسوی» که قبل از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا در جام جهانی قطر پلاکاردی با مضمون اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا در بخش دارویی به نمایش گذاشت، به همراه خانواده شهید «محمدحسن قاسمی» پرستار مدافع حرم و شهیدان «قدرت تقی‌زاده» و «صالح مهدوی مجد» از پرستاران مدافع سلامت به عنوان پرستاران نمونه کشوری توسط فرمانده کل سپاه مورد تجلیل قرار گرفتند.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ