ضرورت توجه ویژه به مشکلات زیست محیطی در مناطق مرزی خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با هدف نگهداری جمعیت در مناطق مرزی استان باید به مسائل زیست محیطی نقاط مرزی استان به طور ویژه توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده صبح پنجشنبه در کار گروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اظهار کرد: با توجه به ارزیابی ستاد ملی پدیده گردو غبار کشور، شرایط مطلوبی از نظر اجرای برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: بی توجه‌ای و مدیریت نادرست و شرایط تغییر اقلیم سبب می‌شود تا پدیده گرد و غبار به نقاط مختلف خراسان جنوبی در این خصوص آسیب برساند.

عباس زاده با بیان اینکه در خراسان جنوبی نگهداری جمعیت در مرز از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به اینکه نمی‌توان مناطق مرزی را خالی از جمعیت کرد باید با توجه به پدیده گرد و غبار، شرایط زیست محیطی برای زندگی مرزنشینان خراسان جنوبی فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان برای احیای قنوات، ایجاد بیش از دو هزار سازه آبخیزداری و استفاده از پساب فاضلاب گفت: اگر این اقدامات توسط دستگاه‌های مربوط در استان انجام نمی‌شد، بیش از این در معرض خطرات ناشی از پدیده گرد و غبار قرار می‌گرفتیم.

عباس زاده با بیان اینکه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به خراسان جنوبی توسط استاندار به طور جدی در حال پیگیری است، ادامه داد: شرایط مناطق مرزی استان با وجود بیش از ۲۰ سال خشکسالی با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست لذا باید اقدامات جدی زیست محیطی برای نگهداری جمعیت در مرز انجام شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ