به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم در افتتاحیه یک واحد مقاوم‌سازی شده در روستای میارکلا ساری، اعلام کرد که رقم واحدهای مقاوم‌سازی شده در استان مازندران از سال 1385 تاکنون به 143 هزار و 500 واحد رسیده است.

او با اشاره به خدمات بنیاد مسکن در بخش مسکن محرومان، از سهیمه 2 هزار واحدی استان گفت که از سال 1399 تاکنون 1850 واحد ساخته شده و بقیه نیز تا چهار ماه آینده تحویل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد که تا پیش از 6 ماهه دوم سال 1400، میزان تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن روستایی 100 میلیون تومان و 15 ساله بود که اکنون به 200 میلیون تومان با بازپرداخت 20 ساله افزایش یافته است.

آسمانی‌مقدم ادامه داد: برای مسکن محرومان 30 میلیون تومان از محل حساب 100 امام کمک می‌شود و آنهایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند نیز مبالغی از طریق دستگاه‌های مربوطه به آنها اعطا می‌شود و این کمک‌ها غیر از تسهیلات بنیاد مسکن است.

او با بیان اینکه براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، تعداد 444 هزار و 121 واحد مسکونی نیازمند مقاوم‌سازی در استان مازندران شناسایی و رصد شده‌اند، اعلام کرد که از آن سال تاکنون، 256 هزار واحد یعنی حدود 57.5 درصد آنها از استحکام لازم برخوردار شدند که میانگین کشوری 50 درصد بوده و مازندران 7.5 درصد از میانگین ملی بیشتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، این میزان واحدهای مقاوم‌سازی شده را کافی و قابل قبول ندانست و تاکید کرد که همه واحدها باید از استحکام لازم برخوردار باشند و این امر نیاز به همت مردم دارد که برای دریافت تسهیلات تقاضا بدهند و در زمان خیلی کم، صاحب یک واحد دارای ایمنی و استحکام شوند.

آسمانی‌مقدم در پایان تاکید کرد که بنیاد مسکن هیچ محدودیتی برای در اختیار قرار دادن تسهیلات ساخت مسکن روستایی ندارد و به هر تعدادی که مراجعه کنند، قول می‌دهیم تسهیلات را از مرکز دریافت کنیم. 

ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ