تکمیل پروژه آبیاری نوین در نخلستان‌های دشتستان تسریع شود

اقتصاد ایران: بوشهر- استاندار بوشهر گفت: باید با تلاش بیشتر، روند تکمیل پروژه آبیاری نوین در نخلستان‌های دشتستان تسریع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند ظهر پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه کشاورزی دشتستان اظهار داشت: توسعه سیستم‌های آبیاری نوین یکی از اولویت‌های استان بوشهر است و در این راستا طرح‌های مهمی داریم.

وی به اجرای طرح دو هزار و ۴۰۰ هکتاری نخلستان در منطقه سعدآباد دشتستان اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در راستای استفاده بهینه از منابع آبی اجرا شده است و نقش مهمی در بهبود راندمان آبیاری و افزایش کمی و کیفی محصول خواهد داشت.

استاندار بوشهر با اشاره به تغییر روش آبیاری نخلستان‌های دشتستان از سنتی به نوین در طرحی به نام نخلستان خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش شده تا با تأمین اعتبارات مورد نیاز زمینه تسریع در تکمیل این طرح فراهم شود.

وی از افتتاح بخشی از طرح دو هزار و ۴۰۰ هکتاری آبیاری نوین سعد آباد خبر داد و افزود: ۸۰۰ تا هزار هکتار از طرح نخلستان در منطقه سعدآباد تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

گراوند بیان کرد: یکی از ایستگاه‌های پمپاژ این پروژه در سیل سال گذشته دچار آسیب شد که با تخصیص اعتبار برای بازسازی آن تلاش می‌شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم بخشی از آبیاری نوین در اراضی نخلستان دشتستان بر اساس برنامه امسال تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری شود و بخش‌های دیگر هم بر اساس برنامه زمان‌بندی افتتاح شود.

استاندار بوشهر با اشاره به ساخت دو آب‌شیرین‌کن در دشتستان افزود: پیشرفت ساخت آبشیرین‌کن دشتستان خوب است و امیدواریم تا دو ماه آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این طرح مهم باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ