فرهنگ و هنر اصفهان به فراموشی سپرده شده است

اقتصاد ایران: اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: فرهنگ و هنر اصفهان به فراموشی سپرده شده است و باید تمام توان ملی را برای رسیدگی به وضعیت اصفهان بسیج کنیم

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازدید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اظهار داشت: با توجه به اهمیت فرهنگ و جایگاه بلندی که اصفهان در عرصه فرهنگ و هنر دارد، اولین روز کاری سال ۱۴۰۰ را برای بازدید و نظارت بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دادم.

وی با بیان اینکه مباحث زیربنایی زیادی با مدیر کل و مسئولان آن مطرح شد، افزود: با عنایت به توضیحات مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان و با توجه به اهمیت شورای فرهنگ عمومی و نقش و جایگاه آن در بهینه‌سازی فرهنگ کشور، بر این باورم که اصفهان می‌تواند در عرصه فرهنگ و هنر سرآمد کشور باشد و مجدداً نقش سابق خود را بازیابد.

فاصله زیاد اصفهان تا رسیدن به جایگاه تراز فرهنگی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سالهاست عرصه فرهنگ و هنر و مباحث مرتبط با آن نظیر صنایع دستی مورد غفلت قرار گرفته و علی رغم کارهای مفید صورت گرفته همچنان تا رسیدن به جایگاه تراز شهری مانند اصفهان فاصله زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: البته اطمینان دارم که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در مسیر تحرک بیشتر قرار گرفته و خوشبختانه مدیر کل و همکاران او توانسته‌اند برخی از نقاط ضعف را جبران و یا حداقل در مسیر جبران کمبودها قرار گیرند.

تحرک بیشتر عرصه فرهنگ و هنر اصفهان در سال ۱۴۰۰

مقتدایی معتقد است که استان اصفهان از نظر مفاخر، هنرمندان، جایگاه صنایع دستی و ابعاد متعدد دیگر مانند کتابت و خوشنویسی و ده‌ها عرصه دیگر فرهنگی حرف‌های جدی ملی و جهانی دارد اما باید با برنامه‌ریزی صحیح و ارتباط بیشتر بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اصفهان با کمیسیون فرهنگی مجلس، در این مسیر کمک کنیم که فرهنگ و هنر اصفهان به اوج بازگردد.

وی با اشاره به همفکری با مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: قرار است تمام توان ملی را برای رسیدگی به وضعیت اصفهان بسیج کنیم و به نظر می‌رسد سال ۱۴۰۰ در اصفهان سال تحرک بیشتر عرصه فرهنگ و هنر خواهد بود.

فرهنگ را کانون توجه قرار دهیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در کنار موضوعات سیاسی و اقتصادی باید فرهنگ را در کانون توجه قرار دهیم، استان اصفهان ظرفیت‌های ناب و کم نظیری دارد که باید از نیروی انسانی موجود به نحو شایسته استفاده شود و همه این موضوعات در جلسه با مدیر کل بحث و بررسی شد.

وی با اشاره به موضوع حمایت از هنرمندان و بستر سازی برای آنکه بتوانند در آرامش به اعتلای فرهنگ کمک کنند، گفت: کارهای بر زمین مانده آنقدر زیاد است که هرچقدر کار بشود همچنان کم‌کاری‌ها خودنمایی می‌کنند، اما در این راستا در بودجه ۱۴۰۰ سرفصل‌های قابل توجهی دیده شده است.

در بودجه ۱۴۰۰ حمایت از هنرمندان در نظر گرفته شده

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: بخشی از عملیاتی کردن جبران و حمایت از هنرمندان که در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده، وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که آن را برعهده دارد و سایر مجموعه‌ها باید هم‌راستا با وزارت ارشاد کمک کنند تا وضعیت فرهنگ و هنر اصفهان بهبود یابد.

وی در پایان تاکید کرد: اکنون زمان آن است که همه به اعتلای فرهنگ و هنر فکر کرده تا تلاش گسترده‌ای برای جبران نواقص این عرصه صورت گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ