کمک ۴۰۵ میلیارد ریالی به اهالی فرهنگ و هنر کردستان در سال ۹۹

اقتصاد ایران: سنندج- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: با همت و تلاش وزارت متبوع و صندوق اعتباری هنر مبلغ ۴۰۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض تقدیم اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی استان شد.

عبیدالله رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حوزه فرهنگ و هنر بیشترین ضررها و خسارت‌ها را در شیوع کرونا داشت به همین دلیل نیاز بود به اهالی فرهنگ و هنر که اکثراً کسب و کارهایشان تعطیل شده بود کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی اعطا شود.

وی افزود: علاوه بر حمایت و کمک بلاعوض ۴۰۵ میلیارد ریالی به هزار و ۳۵۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی، تسهیلات بانکی کم بهره با سود چهار درصد به مبلغ ۳۱ میلیارد ریال اعطا شد.

رستمی خاطرنشان کرد: از طریق سامانه کارا نیز ۹۸ میلیارد ریال تسهیلات با سود بانکی ۱۲ درصد به ۸۱۲ کسب و کار فرهنگی استان پرداخت شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار داشت: آموزشگاه‌های آزاد هنری حوزه‌های مختلف موسیقی، تجسمی، سینمایی و نمایش، کانون‌های آگهی و تبلیغات، ناشران، چاپخانه‌ها، گالری‌های آزاد، هنرمندان سنتی حوزه موسیقی کردستان، مؤسسات فرهنگی و هنری و قرآنی از جمله کسب و کارهای زیان دیده از دوران کرونایی هستند.

رستمی در ادامه سخنان خود به نحوه کمک بلاعوض صندوق اعتباری هنر به اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی استان اشاره کرد و گفت: صندوق اعتباری هنر برای اولین بار برای همه اعضای صندوق در کشور اقدام به صدور و ارسال هنر کارت کرد.

وی افزود: این طرح با هدف هویت بخشی فرهنگی و هنری و همچنین متمرکز شدن کمک‌های مالی، بیمه‌ای و بیمه تکمیلی از طریق این کارت بوده است.

رستمی اظهار کرد: در آذرماه سال جاری مبلغ ۱۵ میلیون ریال به حساب هنر کارت‌ها واریز و عیدانه سال جدید نیز به همین مبلغ به حساب اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی کردستان واریز شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: به عنوان دستگاه متولی حوزه فرهنگ و هنر، همه تلاش خود را برای حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ، رسانه و قرآنی به کار گرفته ایم.

رستمی افزود: در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استعلام از ادارات کل در خصوص خسارت‌های وارده به نحو مقتضی به موضوع ورود کرده و حاصل این تلاش‌ها از طریق هنر کارت و اعطای تسهیلات بانکی کم بهره میسر شد.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه موجب کاهش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور شده است اما این اداره کل با برنامه ریزی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اکثر برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری را در موعد مقرر و با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برگزار و تقدیم مردم کردستان کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ