یک مقام مسئول:

واکسن ایرانی کرونا فاقد هرگونه عوارض است

اقتصاد ایران: مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: خوشبختانه تا کنون عوارضی از تزریق واکسن ایرانی کرونا گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،«حسن جلیلی» در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: از بدو شیوع کرونا در ایران تیم‌های تحقیقاتی جهت دستیابی به واکسن کرونا در کشور تشکیل شد.
وی اظهارداشت: ضمن انجام مطالعات گسترده، فعالیت‌های که دیگران در سایر کشورها در این زمینه انجام می‌دادند نیز مورد بررسی دقیق قرار گرفت.
مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: اعضای تمامی این تیم‌ها مشتکل از جوانان خوش فکر، خلاق و مستعد کشور هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تیم‌های مزبور از اواخر اسفند ماه سال گذشته کار خود را شروع کردند، افزود: مطالعه حیوانی این واکسن در تابستان سال جاری به پایان رسید و از دی ماه هم مطالعه فاز انسانی آن آغاز شد.
جلیلی بیان داشت: تمامی ۵۶ نفر که قرار بود وارد فاز نخست مطالعه انسانی واکسن ایرانی کرونا شوند هم اکنون عملیات تزریق روی همه این افراد صورت گرفته است.
وی ادامه داد: مطالعه فاز یک مطالعه انسانی واکسن ایرانی کرونا در نیمه اسفند ماه سال جاری به پایان می‌رسد.
مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: پس از تقدیم مدارک و مستندات مطالعه این مرحله واکسن ایرانی کرونا درخواست انجام فاز دوم آن نیز از وزارتخانه انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه واکسن ایرانی کرونا یک واکسن غیر فعال (ویروس ضعیف شده) است، افزود: واکسن‌های غیر فعال و کشته شده سالهاست که در ایران و جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۲۰:۰۵ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیدرضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف‌‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ