تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3607706
شناسه : 3607706
تاریخ :
امیدواری روسیه به حصول نتیجه از مذاکرات باکو و قره‌باغ اقتصاد ایران: وزارت خارجه روسیه ضمن تاکید بر کمک نیروهای حافظ صلح به ارامنه قره‌باغ، گفت که مسکو انتظار دارد نتایج مذاکرات بین طرفین به از سرگیری کار برای اجرای توافقات ۲۰۲۰-۲۰۲۲ کمک کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که گفتگوها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، طبق توافقات ادامه پیدا خواهند کرد.

این وزارتخانه طی بیانیه‌ای گفت که مسکو انتظار دارد که نتایج مذاکرات بین باکو و ارامنه قره باغ به از سرگیری کار برای اجرای توافقات ۲۰۲۰-۲۰۲۲ کمک کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین اظهار داشت که نیروهای حافظ صلح روسیه مذاکرات بین نمایندگان باکو و ارامنه قره‌باغ را تسهیل کردند.

قرار بود طرفین در مورد موضوعاتی چون غیرنظامی‌سازی، احیای زندگی مسالمت‌آمیز و تضمین حقوق و امنیت جمعیت ارمنی قره‌باغ گفتگو کنند.

بر این اساس، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «ما امیدواریم که نتایج مثبت این روند به از سرگیری سریع کار برای اجرای مجموعه توافقات بین سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان از جمله رفع انسداد ارتباطات حمل‌ونقل، تعیین حدود مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان، هماهنگی پیمان صلح و توسعه تماس‌های بشردوستانه کمک کند».

به نوشته اسپوتنیک، این وزارتخانه با بیان اینکه روسیه به کمک به ثبات اوضاع در قره‌باغ کوهستانی ادامه می‌دهد، توضیح داد: «صلح‌بانان روسیه با میانجیگری فعال خود بر رعایت آتش‌بس که در ۲۰ سپتامبر برقرار شد، نظارت می‌کنند. اولویت مطلق همه تلاش‌های ما جلوگیری از بروز یک درگیری مسلحانه جدید و تلفات بین غیرنظامیان است».

مسکو ضمن اشاره به کمک رسانی نیروهای روسی به ارامنه قره‌باغ، افزود: « فقط در دو روز گذشته، ۱۲۵ تُن کمک بشردوستانه و ۶۵ تُن سوخت به منطقه رسانده شد. برنامه‌ها برای اطمینان از عرضه منظم مواد غذایی و کالاهای ضروری در هر دو مسیر لاچین و آغدام انجام شده است. طبق آخرین داده‌ها، در کمپ پایگاه نیروهای حافظ صلح بالغ بر ۷۰۰ پناهنده وجود دارد که بیش از ۴۰۰ نفر از آنها کودک هستند».