تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3606733
شناسه : 3606733
تاریخ :
رویترز گزارش داد؛ قطر بدنبال "توافق بزرگتر" میان ایران و آمریکاست اقتصاد ایران: قطر قصد دارد بعد از توافق میان آمریکا و ایران برای یافتن زمینه‌های مشترک در مورد اختلاف بر سر برنامه هسته‌ای ایران استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رویترز در گزارشی اعلام کرد: قطر می‌خواهد از توافق میان آمریکا و ایران برای آزادی زندانیان که در طول ماه‌ها دیپلماسی صورت گرفت برای یافتن زمینه‌های مشترک در مورد اختلاف بر سر برنامه هسته‌ای ایران، استفاده کند.

براساس این گزارش، آژانس و کشورهای غربی از افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران خبر دادند. قطر، ایران و آمریکا را برای مشارکت در مذاکرات بیشتر و دستیابی به تفاهم تحت فشار قرار می‌دهد. هدف از این تفاهم‌ رسیدگی به کندی غنی‌سازی اورانیوم تهران در کنار نظارت بین‌المللی بیشتر، محدود کردن فعالیت‌های شبه‌نظامیان نیابتی ایران در منطقه و توقف صادرات پهپادهای ایران است، اینها در ازای برخی معافیت‌ها از تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران است.

همچنین زمانی که مبادله زندانیان ایران و آمریکا انجام شد، آنتونی بلینکن درها را به روی دیپلماسی در مورد پرونده هسته ای باز گذاشت و مقامات ایرانی نیز در گفتگوها نشانه‌هایی داده‌اند که در صورت کاهش تحریم‌های آمریکا آماده همراهی هستند