تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3606511
شناسه : 3606511
تاریخ :
مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان خبر داد؛ افزایش مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری با عمان اقتصاد ایران: زاهدان- مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان گفت: مراودات تجاری و سرمایه گذاری استان در بخش های مختلف به خصوص برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با کشور عمان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ایرج حسن پور که به عنوان رئیس هیأت تجاری سیستان و بلوچستان به کشور عمان اعزام شده، صبح پنج شنبه در حاشیه این سفر در گفتگو با خبرنگاران افزود: جلسات مختلفی در قالب کارگروه‌های تخصصی با هدف توسعه روابط اقتصادی، تجاری، معدنی، سرمایه گذاری و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در مسقط و چابهار، ایجاد پارک علم و فناوری عمان در چابهار و پارک علم و فناوری ایران در مسقط، راه اندازی خط کشتیرانی مسافری و باری چابهار مسقط و همچنین بازدید از مراکز صنعتی و فرصتهای سرمایه گذاری در عمان، نمایشگاه مواد غذایی و سلامت و شرکتهای دانش بنیان و دیدار با مقامات اقتصادی و سرمایه گذاران این کشور در چند روز حضور هیئت تجاری و سرمایه‌گذاری ایرانی انجام شده است.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز در ادامه کارگروه‌های تخصصی رئیس و نایب رئیس خانه معدن استان با معاون صنعت و تجارت عمان و همچنین جلسه‌ای باحضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان و مدیران گروه لجستیکی ASYD کشور عمان برگزار شد.

حسن پور ادامه داد:طی برگزاری جلسه مشترک با گروه لجستیکی ASYAD کشور عمان ظرفیت‌های تجاری و بندری استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار تشریح و زمینه‌های همکاری لجستیکی بنادر استان و شرکت اسیاد مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در دیدار مشترک، رئیس خانه معدن استان با مسئولین صنعت و معدن عمان فرصتهای سرمایه گذاری دوجانبه در بخش صنایع معدنی مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیر کل صمت سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: راهبری برنامه جامع لجستیک کشور عمان (SOLS) و راهبری ترمینال‌های بندری بنادر سویق، سلطان قابوس، دقم، صحار و مدیریت بندر خشک خزایین عمان توسط گروه لجستیکی ASYAD انجام می‌شود.

شایان ذکر است در این جلسه به صورت کارشناسی و فنی موارد همکاری‌های مشترک و راههای افزایش مراودات تجاری و رفع موانع و مشکلات به تفصیل بحث و بررسی شد.