تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3606495
شناسه : 3606495
تاریخ :
پاسخ ایران به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعای مندرج در بیانیه مشترک وزرای خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه گانه ایرانی پس از نشستی در نیویورک تاکید کرد: تکرار اتهامات واهی در شرایط کنونی منطقه نمی‌تواند تامین کننده منافع دولت‌ها و مردم منطقه باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ناصر کنعانی یادآور شد: این گونه ادعا‌های واهی، صرفا به سود بدخواهانی است که آرامش، توسعه اقتصادی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور‌های منطقه را بر نمی‌تابند و همواره منافع نامشروع شان را در مداخله جویی، بی ثباتی و ناامنی منطقه جستجو کرده اند.
وی اظهار داشت: توانمندی‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب راهبرد نظامی شفاف قرار دارد که مبتنی بر بازدارندگی و حفظ امنیت ملی است و خطر واقعی، ورود رژیم صهیونیستی به عنوان منبع اصلی نا امنی و تهدید کشور‌های اسلامی به جغرافیای منطقه است.
کنعانی با تاکید مجدد بر مواضع ثابت و اصولی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک کشورمان دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود می‌داند و آن را به شدت محکوم می‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود، همواره راهکار رفع مشکلات منطقه را تعامل، همکاری و هم افزایی کشور‌های منطقه به دور از مداخله طرف‌های فرامنطقه‌ای می‌داند.