تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3296583
شناسه : 3296583
تاریخ :
اکو نیوز گزارش می دهد نارضایتی مردم بابت الحاق غیر اصولی دانشکده فنی مهندسی گلپایگان به دانشگاه صنعتی اصفهان اقتصاد ایران: گلپایگان _ امام جمعه گلپایگان گفت : با توجه به قدمت و رتبه بندی و تربیت دانشجویان دانشگاه فنی مهندسی گلپایگان، اجرای قانون الحاق آن به دانشگاه صنعتی اصفهان ظلم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در بازدید از دانشکده فنی مهندسی گلپایگان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد : پیرو جلسه‌ای که در وزارت علوم مبنی بر عدم الحاق دانشکده فنی مهندسی گلپایگان به دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، امروز ضمن بازدید میدانی از ظرفیت‌های موجود دانشکده، از نقطه نظرات مسئولان شهرستان و دانشکده‌ جویا شدیم.
وی افزود : پس از بررسی و کارشناسی در حوزه آمایش جمعیتی شهرستان گلپایگان تصمیم نهایی در وزارت علوم گرفته می‌شود.
مرتضی فرخی گفت : امروز در خصوص ظرفیت های دانشگاه‌های پیام نور و فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی شهرستان گلپایگان نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت، مطالبات به وزارت علوم منتقل، و در رفع مشکل مراکز علمی این شهرستان تلاش خواهد شد.

محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان در جلسه بررسی وضعیت دانشکده فنی مهندسی گلپایگان، اظهار کرد : شهرستان گلپایگان از لحاظ علم و فنآوری در سطح استان می‌درخشد، در بخش دانش بنیان اختراعات دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای برگزیده کشوری است.
وی با بیان اینکه دانشکده فنی مهندسی گلپایگان یکی از مراکز دارای اعتبار علمی کشور است، افزود: در گذشته این دانشکده زیر مجموعه دانشگاه صنعتی شریف بود، در یک بازه زمانی استقلال پیدا کرد، اما در دو سال اخیر بحث الحاق آن به دانشگاه صنعتی اصفهان مطرح شده که نارضایتی‌ مردمی را به دنبال داشته است.
فرماندار گلپایگان گفت: جامعه علمی شهرستان در یک اتفاق نظر با الحاق آن به دانشگاه صنعتی اصفهان تصور آینده خوبی را از داشنگاه فنی مهندسی ندارند، و مستقل شدن دانشکده را مطالبه دارند.
عسگریان با اشاره به کمبود دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان، گفت: دانشگاه پیام نور گلپایگان به مانند گذشته رونق ندارد، از وزارت علوم خواستار حمایت از مراکز دانشگاهی شهرستان گلپایگان هستیم.

در ادامه سید مسعود خاتمی، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : بعد از انقلاب در گلپایگان شاهد راه‌اندازی واحدهای صنعتی هستیم؛ اکنون محصولات تولیدی این کارخانجات به سراسر کشور صادر می‌شود، متعاقب صنعتی بودن شهرستان به منظور کمک به بخش صنعتی دانشگاه فنی مهندسی در گلپایگان راه‌اندازی شد.
وی گفت: با توجه به بعد مسافت شهرستان گلپایگان تا مرکز استان، لازم است دانشگاه فنی مهندسی گلپایگان مستقل شود، از وزارت علوم انتظار توقف طرح الحاق دانشگاه فنی مهندسی به دانشگاه صنعتی اصفهان هستیم.

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امام جمعه گلپایگان نیز در این جلسه اظهار داشت : با توجه به قدمت و رتبه بندی و تربیت دانشجویان دانشگاه فنی مهندسی گلپایگان، اجرای قانون الحاق ظلم است.
وی افزود : در سال ۱۳۹۹ دولت دوازدهم در یک اقدام شتاب زده تصمیم به تجمیع برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشکده فنی مهندسی گلپایگان گرفت، اما در جریان الحاق برخی دانشگاه‌ها، مواردی وجود دارد که به نسبت شرایط دانشکده فنی مهندسی گلپایگان، شکل گیری و شرایط الحاق آنها در رتبه پایین تری قرار دارند، اما در وضعیت قبلی باقی ماندند.
کرامتی گفت : خیرین رکن توسعه شهرستان هستند، اما با الحاق دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان به دانشگاه صنعتی شریف اصفهان، متاسفانه انگیزه خیرین در جهت حمایت از این مرکز معتبر علمی، از بین رفته است.

گزارش : مرضیه جابری