تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3279397
شناسه : 3279397
تاریخ :
اکو نیوز گزارش می دهد " تاسف " در خصوص رتبه پایین گلپایگان جهت تخصیص " اعتبارات " راهداری در استان اصفهان اقتصاد ایران: گلپایگان _ طول راه ها در شهرستان گلپایگان شامل ۳۰۰ کیلومتر است و حدود ۷۰ کیلومتر بزرگراه نیز شامل محورها می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، محمد فیضی گفت : از جمله اقداماتی که در طول مدت مهر ماه سال گذشته تا کنون از سوی اداره راهداری شهرستان گلپایگان صورت گرفته، می شود به اصلاح قوس اول و دوم محور گلپایگان به تیکن اشاره کرد.
همچنین راهداری با مشارکت دهیاری و بخشداری و شوراها، بهسازی محور گلپایگان به روستاهای فاویان و دستجرده که حادثه خیز بوده، انجام شده است.
در حال حاضر نیز طرح بهسازی و ترمیم کمربندی شرقی گلپایگان در مرحله اجرا قرار دارد، در اقدامات پیش رو نیز محورهای گلپایگان _ خمین، گلپایگان _ موته نیز بهسازی و اصلاح مسیرها را انجام خواهد شد.

وی افزود : طول راه ها در گلپایگان حدود ۳۰۰ کیلومتر است و حدود ۹۰۰ کیلومتر طول همسنگ راه ها می باشد، همچنین حدود ۷۰ کیلومتر بزرگراه نیز شامل محورهای گلپایگان می شود.
از لحاظ رتبه بندی طول راه ها در استان اصفهان نیز شهرستان گلپایگان در بین ۲۴ شهرستان، رتبه ۱۱ را در اختیار دارد، اما متاسفانه در خصوص تخصیص اعتبارات در سال گذشته در بین ۲۴ شهرستان استان اصفهان، گلپایگان رتبه ۲۳ را در اختیار دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گلپایگان بیان کرد : در سال گذشته حدود ۲۵ کیلومتر روکش حفاظتی در طول راه های گلپایگان انجام شده است که نیمی از این اقدام در محور گلپایگان _ هنده بوده است.
در سال جاری نیز در صورت تخصیص اعتبار کافی، محور های سنگ نگاره ها _ غرقاب و رباط گوگدی روکش حفاظتی خواهند شد.
همچنین محور ماکوله _ ویست نیز بهسازی و اصلاح خواهد شد.
محور گلپایگان _ دهق نیز در قسمت هایی شرایط نامناسبی دارد و ترمیم و اصلاح آن در دستور کار اداره راهداری در سال جاری قرار دارد.

فیضی توضیح داد ؛ یکی از مشکلات محورهای شهرستان گلپایگان، ساماندهی پنج راهی کارخانه پگاه است که در سال ۱۳۹۸ در این خصوص طرح کارشناسی ارائه شده است، اما متاسفانه به علت هماهنگ نبودن دستگاه های اداری مختلف شهرستان، اجرای این طرح مسکوت باقی مانده است.
در این طرح مصوب شده است که اداره راهداری ۵۰ درصد، کارخانه پگاه ۲۵ درصد و شرکت سهامی زراعی نیز ۲۵ درصد نقش در اجرا داشته باشند، اما تا کنون متاسفانه دو شرکت فوق الذکر همراهی لازم را در این خصوص ایفا نکرده اند و آزادسازی حریم آن نیز انجام نشده است.

از مشکلات دیگری که راهداری با آن روبرو هست، در محور گلپایگان _ موته مسئله عدم نداشتن رفوژ در مقطعی از این محور، حدفاصل سراور تا محله وداغ گلشهر می باشد که بخشی از آن محدوده طرح هادی و بخش دیگر آن خارج از طرح محدوده هادی می باشد و این امیدواری وجود دارد که در سال جاری با مشارکت بنیاد مسکن و بخشداری، رفوژ این محدوده انجام شود.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای گلپایگان گفت : در حال حاضر دو اکیپ در اداره فعال هستند، که یکی نقش گشت زنی در راه ها و دیگری گشت زنی جهت حفاظت حریم راه ها را، به عهده دارند.

وی در خصوص تکمیل محور گلپایگان _ خوانسار که در قسمت روستای وانشان، این طرح در چند سال گذشته متوقف شده است بیان کرد : اداره راهداری نقش نگهداری و اصلاح محورها را به عهده دارد و احداث راه ها به عهده دستگاه های دیگر مانند راه و شهرسازی می باشد، اما خوشبختانه جهت تکمیل این مسیر پیمانکار جدید در منطقه مورد نظر تجهیز کارگاه کرده است.

محمد فیضی در پایان بیان کرد : یکی از مشکلات جدی که در سال های اخیر با آن روبرو شده ایم را، سرقت تابلو های راهنمایی و رانندگی مطرح کرد، به گونه ای که تنها در طی چند روز گذشته در محور گلپایگان _ خمین در یک شب ۲۰ پایه گارد ریل به سرقت رفته است، یا در محور گلپایگان _ عباس آباد تنها در دو شب بیش از ۷۰ پایه گارد ریل به سرقت رفته است.
آنچه که اهمیت دارد، در زمان رانندگی وجود این تابلو ها و وسایل حفاظتی در راه ها همواره در حفظ جان رانندگان نقش مهمی را ایفا می کنند و شهروندان با نگاهی مسئولانه و جدی در جهت حفظ و نگهداری این علائم و تجهیزات، کوشا باشند.

گزارش : مرضیه جابری