تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3259524
شناسه : 3259524
تاریخ :
اکو نیوز گزارش میدهد اجرای طرح راهنمایی و رانندگی در سفرهای نوروزی شهرستان گلپایگان اقتصاد ایران: گلپایگان _ از جمله تخلفات ثبت شده در سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ می شود به سرعت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و استفاده از موبایل در زمان رانندگی اشاره کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، سرهنگ علی سبحانی گفت: در نوروز سال ۱۴۰۱ با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، تلاش شده است ماُموران نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی در طرح نوروزی که از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است، با حضور خود چه به صورت محسوس در محورهای مواصلاتی و پرتردد و یا نامحسوس در جهت اجرای قوانین مربوطه، حتی الامکان آمار تصادف ها و سوانح رانندگی درون شهری و برون شهری را پایین بیاورند.

وی بیان کرد : خوشبختانه از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا ۹ فروردین ۱۴۰۱ تصادف منجر به فوت در شهرستان گلپایگان ثبت نشده، اما با توجه به حجم بالای مسافرت ها در نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته که علت آن نیز به طور مشخص حذف محدودیت های تردد به علت بیماری کرونا بوده است، شاهد بالا رفتن آمار تصادف های منجر به جرح در قیاس با سال گذشته هستیم.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان افزود : به تخلفات مهمی که موجب بروز تصادف ها در نوروز امسال می شود می توان اشاره کرد؛ سرعت غیر مجاز،عدم توجه کافی به جلو، استفاده از تلفن همراه بوده است که متاسفانه رشد حدود ۷۰ درصدی در این تخلفات به ثبت رسیده است.
وی در ادامه گفت : درصد بالایی از تصادف ها در مسافت های نزدیک به مقصد و حدود ۳۰ کیلومتری آن به علت شتاب زدگی به سبب زود تر رسیدن به مقصد مورد نظر رخ میدهد.
با توجه به توصیه هایی که بارها مسئولان و افسران انتظامی در سرار کشور کرده اند، بهتر است رانندگان در پایان هر ۲ ساعت رانندگی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استراحت کرده و سپس مسیر خود را ادامه دهند.

سرهنگ سبحانی در پایان ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای شهروندان در آغاز قرن جدید هجری شمسی، از رانندگان درخواست کرد که در زمان تردد در محورهای برون شهری و همچنین داخل شهری گلپایگان با رعایت اصول و قوانین رانندگی، شاهد بروز حوادث تلخ برای خود و دیگران نباشند.

گزارش : روح الله علایی