انتخاب اصلح فردای ایران را می‌سازد/ رئیس جمهوری هم‌تراز انقلاب

اقتصاد ایران: همدان- ۳ روز دیگر مردم ایران باید برای ۴ سال آینده سرنوشت خود را به دست یکی از کاندیداهای فعلی بسپارند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها* محمدرضا بهرامی‌صفت: از امروز تا روز جمعه ۸ تیر ماه تنها ۳ روز دیگر باقی‌مانده و ملت بزرگ ایران باید یک‌بار دیگر این بار نه در خرداد ماه که در تابستان داغ ۱۴۰۳ پای صندوق‌های رأی بیایند و برای ۴ سال رئیس جمهور منتخب خود را راهی پاستور کنند.

محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مصطفی پورمحمدی شش کاندیدای تأیید صلاحیت شده هستند که یک نفر از آنها راهی ساختمان ریاست جمهوری خواهد شد تا برای ۴ سال سرنوشت ایران اسلامی را در دست بگیرد.

گسترش فضاهای مجازی باعث شده تا کم‌تر در شهرها شاهد تبلیغات و فضاسازی فیزیکی باشیم و کاندیدا در بستر صدا و سیما، شبکه‌های اختصاصی اینترنتی همچون تلویبیون و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی تبلیغات خود را انجام دهند.

در این دوره صدا و سیما و رسانه‌ها نقش پر رنگی ایفا کردند تا مردم بتوانند بیش از پیش با رزومه و برنامه‌های هر کاندیدا آشنا شوند.

انتخاب اصلح فردای ایران را می‌سازد/ رئیس جمهوری هم‌تراز انقلاب

اما به راستی مبنای انتخاب یک رئیس جمهور اصلح و هم‌تراز با ایران اسلامی چیست؟ برای این پاسخ باید به سراغ بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی برویم.

امسال در سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بعد از حادثه تلخ فقدان رئیس‌جمهور، باید «مردم جمع بشوند با آرا بالا مسئول بعدی را انتخاب بکنند، انعکاس این در دنیا انعکاس فوق‌العاده‌ای است.» در کجای دنیا ملتی از چنین شرایط تلخی یک فرصت می‌سازد؟ پس «این حماسه انتخابات، مکمّل حماسه‌ی بدرقه‌ی شهیدان است.»

اکنون «ملّت ایران برای اینکه بتواند در معادلات پیچیده‌ی بین‌المللی، منافع خودش را حفظ کند و عمق راهبردی خودش را تثبیت کند و ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی خودش را به مرحله‌ی بُروز و ظهور برساند و کام مردم را شیرین کند و همچنین بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پُر کند، احتیاج دارد به یک رئیس‌جمهور فعّال، پُرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب.»

در غیر این صورت حرکت به سوی اهداف کُند خواهد شد زیرا «ما هر جا یک مدیریّت انقلابیِ فعّالِ پُرتحرّک داشتیم، کار پیش رفته است، هر جا مدیریّت‌های ضعیف، بی‌حال، ناامید، غیرانقلابی، و بی‌تحرّک داشتیم؛ کارها یا متوقّف مانده است، یا انحراف پیدا کرده است.»

پس تنها راه سرعت بخشیدن به حرکت انقلابی ملت، انتخاب یک فرد انقلابی، آگاه و فعال خواهد بود.

تنها راه انتخاب اصلح نگاه به رهبری است

عبدالله شمخانی یکی از فعالان عرصه سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ویژگی‌های یک رئیس جمهور اصلح اظهار کرد: قبل اینکه بخواهم در ارتباط با ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح صحبت کنم عید غدیر را تبریک می‌گویم و یک جمله مهم در ارتباط با غدیر که بسیار مهم است می‌گویم.

وی افزود: غدیر یعنی کسانی که عقب مانده‌اند برسند و کسانی که جلو رفته‌اند برگردند، غدیر حرکت با ولایت و در خط ولایت برای کور شدن چشم دشمنان و اتمام نعمت برای بشریت است و عاشورا نتیجه از یاد بردن غدیر است.

وی با بیان اینکه در انتخاب رئیس جمهور اصلح ما هم باید نه از ولایت رهبر معظم انقلاب اسلامی عقب بمانیم نه باید از ولایت جلو بیفتیم و ملاک ما باید ملاک‌های رهبری باشد، گفت: ۳ ویژگی مهمی که رهبر معظم انقلاب همواره در شاخص‌های رئیس جمهور اصلح به آن تأکید داشته‌اند یک کارآمدی، فعال و پر کار بودن، دو آگاه و دارای تحلیل و بصیرت و سومی معتقد به مبانی انقلاب است.

انتخاب اصلح فردای ایران را می‌سازد/ رئیس جمهوری هم‌تراز انقلاب

شمخانی خاطرنشان کرد: هر کدام از این ۳ مورد را می‌توان ساعت‌ها درباره آن صحبت کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فعال و پر کار بودن بیان کرد: رئیس جمهور آینده ایران باید وسط میدان باشد نه پشت‌میز نشین ما رئیس جمهوری نمی‌خواهیم که در تهران و پشت ماشین لوکس ضد گلوله خود در میان مردم حاضر شود.

وی عنوان کرد: ما دیدیم شهید رئیسی در بین مردم زلزله‌زده، سیل‌زده، کارگران بیکار شده کارخانه‌ها، در کنار مرزها و روستاهای دوره افتاده کنار مردم حضور پیدا کرد طبق بیانات رهبر انقلاب با تنبلی و خواب‌آلودگی کارها پیش نخواهد رفت.

وی با اشاره به ویژگی آگاه و دارای تحلیل و بصیرت گفت: رهبری فرمودند رحمت خدا بر رئیس جمهوری که بشنود، بیاندیشید و سپس اقدام کند، یعنی رئیس جمهور آینده ما باید یک فرد تحلیلگر و بصیر باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: پرچم جمهوری اسلامی ایران به دست افراد بصیر و آگاه برافراشته خواهند ماند.

کارهای بر زمین مانده با یک رئیس جمهور جهادی و انقلابی پیش خواهد رفت

شمخانی با اشاره به ویژگی سوم معتقد به مبانی انقلاب بیان کرد: همیشه کار با انسان‌های انقلابی پیش رفته است و مثل روز روشن بوده امروز ما به یک انقلابی نیاز داریم.

وی عنوان کرد: رهبری فرمودند: «هر جایی که پیشرفتی داشته‌ایم، حرکت موفّقی داشته‌ایم، و دست بازی داشته‌ایم، آنجایی بوده است که افراد انقلابی با روحیه، با مجاهدت فعّال شده‌اند، وارد میدان شده‌اند، کار کرده‌اند، پیش رفته‌ایم.» پس نتیجه می‌گیریم یکی دیگر از مسائل مهم بحث انقلابی‌گری است.

شمخانی با اشاره به اهمیت مشارکت بالا بیان کرد: امروز نگاه غرب، ضد انقلاب‌ها، سلطه‌گران، معاندین و تمام جهان به انتخاب ایران دوخته شده است.

وی افزود: حضور و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی یعنی تأیید اصل نظام و مشتی بر دهان تمامی یاوه‌گویان به همین دلیل مشارکت بالا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این کارشناس سیاسی با پیش‌بینی مشارکت گفت: به نظرم شهادت شهید رئیسی برکات زیادی برای انقلاب اسلامی داشته و خواهد داشت و خون همین شهید مردم را بیش از پیش پای صندوق‌های رأی خواهد آورد.

وی افزود: به نظر من مشارکت چشمگیر نسبت به دوره‌های اخیر را قطعاً شاهد خواهیم بود.

گفتنی است؛ امروز با گذشت بیش از ۴۵ از عمر انقلاب پر برکت اسلامی مردم ایران همواره ثابت کرده‌اند نه از رهبری و ولایت فقیه عقب مانده‌اند و نه جلوی رهبری گام برداشته‌اند و به طور قطع با نگاه به ملاک‌های رهبری در ارتباط با شاخص‌های رئیس جمهور با مشارکت چشم‌گیر اصلح‌ترین فرد را راهی ساختمان پاستور خواهند کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ