امیرعبداللهیان: بی تردید اغتشاشگران و عاملان ترور و خشونت به عدالت سپرده می شوند

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی با همتای هلندی با انتقاد از مواضع مداخله جویانه غربی ها در قبال مسائل داخلی ایران، گفت اغتشاشگران و عاملان ترور و خشونت طبق قوانین قضایی کشور به عدالت سپرده می شوند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «وویکه هوکسترا» وزیر امور خارجه هلند، امروز (جمعه) ۱۸ آذرماه، در گفت و گویی تلفنی درباره موضوعات مورد اهتمام به رایزنی پرداختند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به پیشینه ۴۰۰ ساله روابط بین ایران و هلند، بر ضرورت افزایش همکاری ها و گسترش روابط دوجانبه تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در ادامه از استانداردهای دوگانه کشورهای غربی در قبال موضوع حقوق بشر و زنان و مواضع مداخله جویانه آن ها در قبال مسائل داخلی ایران انتقاد کرد و افزود: «تلاش برای تحریک جوانان و زنان ایرانی از سوی برخی مقامات و محافل غربی و استفاده ابزاری از رسانه ها به این منظور، اقدامی غیرسازنده در عرصه دیپلماتیک بود که به گسترش خشونت ها و اقدامات تروریستی در ایران منجر شد.

وزیر امور خاجه ایران اضافه کرد: «بی تردید اغتشاشگران و عاملان ترور و خشونت و به کارگیری سلاح گردم و سرد علیه پلیس و امنیت جامعه طبق قوانین قضایی کشور به عدالت سپرده می شوند.»

وزیر امور خارجه هلند نیز در این گفت و گوی تلفنی با اشاره به چهار قرن روابط مثبت و تاریخی بین ایران و هلند و همچنین گفت و گوهای سازنده اخیر وزرای خارجه دو کشور در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عموی سازمان ملل متحد در نیویورک، ارتقای روابط کنسولی برای رفع مسائل مربوط به اتباع دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

وویکه هوکسترا از حسن نظر همتای ایرانی خود برای حل و فصل مسائل مربوط به یک تبعه هلندی و تداوم گفت و گوها و دیدار ها برای گسترش روابط دوجانبه قدردانی کرد.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان، دیشب، نیز با همتیا فنلاندی تلفنی گفت و گو کرد.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ