نیکزاد: دولت به بیمه همگانی تأمین اجتماعی توجه ویژه کند/ از تخصیص اعتبارات تحقیقاتی به سایر حوزه‌ها جلوگیری شود

اقتصاد ایران: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات اصلی مردم، دغدغه عدم قرارگیری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است و در این راستا به دولت سیزدهم توصیه می‌کنیم به‌صورت ویژه به مسئله بیمه همگانی تأمین اجتماعی توجه کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نیکزاد عصر امروز در بیست‌و‌سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین همایش بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی که به میزبانی استان اردبیل در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی مردم، دغدغه عدم قرارگیری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است و از این رو به وزارت‌خانه‌های رفاه و بهداشت توصیه می‌کنیم به‌صورت ویژه به این مسئله مهم و اساسی توجه کنند.

وی افزود:  از آغاز شیوع بیماری منحوس کرونا در کشور، مدافعان سلامت به‌صورت جان بر کف در میدان مبارزه و مهار کرونا بودند و اقدامات این عزیزان در تاریخ کشورمان ثبت شده و ماندگار خواهند شد.

مهار کامل بیماری کرونا، از اقدامات شاخص دولت سیزدهم بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم، مهار کامل بیماری منحوس کرونا بود که رئیس جمهور از اولین روز آغاز به‌کار، شخصا پیگیر واردات واکسن خارجی و پیشرفت در تولید واکسن‌های ایرانی بود.

نیکزاد با اشاره به این‌که امنیت، آموزش و بهداشت و درمان، ۳ وظیفه اصلی دولت در کشورمان محسوب می‌شود، ادامه داد: دولت باید به حوزه بهداشت توجه اساسی کند و در حوزه درمان مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز حل مشکلات دسترسی به پزشکان متخصص در دستور کار باشد و حفظ شأن پزشکان و متخصصان به‌طور اساسی اصلاح شود. 

وی گفت: در سطح کشور شاهد پروژه‌‌های عمرانی نیمه‌تمام بیمارستانی هستیم که با بودجه‌های فعلی و معمول، اتمام پروژه‌ها امکان‌پذیر نیست و از شخص رئیس‌جمهور تقاضا داریم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

از تخصیص اعتبارات تحقیقاتی به سایر حوزه‌ها جلوگیری شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه تحقیقات، اعتباراتی تخصیص داده می‌شود و انتظار داریم با نظارت‌های مناسب، از ورود منابع اعتباری تحقیقاتی به سایر حوزه‌ها جلوگیری شود.

نیکزاد بیان کرد: تعداد بیماران صعب‌العلاج و نوع داروهای مصرفی این بیماران در کشورمان مشخص بوده و با یک اقدام اساسی، امکان سامان‌دهی دارو و درمان این بیماران ممکن است که با این اقدام، بخش قابل توجهی از بازار سیاه دارو حذف خواهد شد.

وی گفت: یکی از نیازهای اساسی کشورمان اجرای درست و همگانی پزشک خانواده است و در صورت عدم توجه به این حوزه، اقدامات بهداشت و درمان به نتیجه مناسب و درست ختم نخواهد شد.

پایان پیام/۳۷۲۷/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ