تحلیل روند رشد اتریوم در مقایسه با رمزارزهای رقیب

اقتصاد ایران: از زمان ظهور بیت کوین، ارز‌های دیجیتال نه‌تنها از نظر سرمایه، بلکه از نظر تعداد نیز رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند.

اخبار شرکت ها-  از همین رو، بازار کریپتو را می‌توان عرصه مساعدی برای سرمایه‌گذاران تصور کرد؛ چرا که فرصت‌های زیادی را در خود جای داده است. در این بین، اتریوم به عنوان دومین رمزارز محبوب بازار شناخته شده است که از یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز و متن‌باز استفاده می‌کند. این پلتفرم علاوه بر ارائه ارز دیجیتال بومی خود یعنی اتر (ETH)، فضای مناسبی را برای پیاده‌سازی دیگر توکن‌ها و همچنین قرارداد‌های هوشمند فراهم کرده است. از طرفی این پروژه، تا کنون نوسانات قیمتی شدیدی را تجربه کرده که عوامل مختلفی در این تغییرات قیمت دخیل بوده است. البته اتریوم در صنعت نوپای کریپتوکارنسی‌ها باید با رمزارز‌های رقیب خود نیز دست و پنجه نرم کند. در ادامه این متن همراه ما باشید تا عوامل مؤثر بر قیمت اتریوم، روند رو به رشد آن و چیستی پروژه را بررسی کنیم.

قیمت اتریوم

بررسی کوتاه اهداف پروژه Ethereum

اتریوم در سال 2013 توسط ویتالیک بوترین طراحی شده و به طور رسمی در سال 2015 راه‌اندازی شد. در طول سال‌ها، این پروژه جایگاه خود را به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، با جامعه‌ای پر جنب و جوش از توسعه‌دهندگان و کاربران تثبیت کرده است.

همان‌طور که می‌دانید، Ethereum یک پلتفرم منبع‌باز و غیرمتمرکز بوده که مبتنی بر بلاک چین ساخته شده است. هدف از ایجاد این شبکه، فراهم کردن بستری برای قرارداد‌های هوشمند و ساخت برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Dapp) بود. Ethereum از ارز‌های دیجیتال نسل دوم به حساب می‌آید؛ یعنی رمزارز‌هایی که تلاش می‌کنند فعالیت‌های مختلف انسانی، از امور مالی گرفته تا شبکه‌های اجتماعی را غیرمتمرکز ساخته و از حیطه نظارتی نهاد‌های متمرکز خارج کند.

چرا Ethereum در مقایسه با سایر رمزارز‌ها برتری دارد؟

اتریوم، یکی از آن ارز‌های دیجیتالی بوده که حتی در خارج از جامعه کریپتو نیز به خوبی شناخته شده است. البته دلیل آن را می‌توان فناوری فوق‌العاده نوآورانه این شبکه و داشتن یکی از غنی‌ترین و جالب‌ترین بلاک چین‌های موجود دانست. به همین دلیل روند رشد قیمت اتریوم نسبت به سایر رمزارز‌های دیگر به‌خصوص آلت کوین‌های نوپا، شانس کم‌تری برای سقوط دارد.

برخی از کارشناسان بازار ارز‌های دیجیتال بر این باورند که یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری، رمزارز ETH خواهد بود؛ چرا که ظرفیت و قابلیت‌های بلاک چین Ethereum نسبت به سایر رمزارز‌ها، حتی بیت کوین نیز بیشتر و برتر است. از طرفی توسعه مداوم و به‌روزرسانی‌های این اکوسیستم را می‌توان یکی از عوامل مهم و متمایز‌کننده آن در مقابل سایر شبکه‌ها دانست. در این میان، راه‌اندازی نسخه دوم Ethereum که باعث کاهش کارمزد و افزایش سرعت تأیید تراکنش‌ها شده است از مهم‌ترین این موارد به شمار می‌رود.

البته ناگفته نماند که رقبای این ارز دیجیتال هم در حال بهبود زیرساخت‌ها، برنامه‌ها و توسعه شبکه خود هستند؛ اما با توجه به اینکه Ethereum نسبت به سایر رمزارز‌ها، اولین و پیشروترین پلتفرم در عرصه‌های مختلف، همانند قرارداد‌های هوشمند، دیفای و NFT محسوب می‌شود؛ بنابراین در میان سرمایه‌گذاران نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. نکته دیگر که نباید آن را فراموش کرد، این بوده که در چند سال اخیر عوامل کلان اقتصادی، تورم کشور‌ها، عوامل سیاسی و قانون‌گذاری‌های گوناگونی منجر به نوسانات قیمت ارز‌های دیجیتال شده و حتی برخی از پروژه‌ها محبوبیت خود را از دست داده‌اند؛ با این حال کاربران حرفه‌ای و بسیاری از شرکت‌ها همچنان بر شبکه Ethereum برنامه‌های غیرمتمرکز خود را ایجاد می‌کنند. همچنین تریدر‌ها و هولدر‌ها نیز اقدام به خرید اتریوم از Wallex و Coinbase و جمع‌آوری این رمزارز کرده‌اند.

خرید اتریوم

آشنایی با عوامل مؤثر بر قیمت اتریوم

به طور کلی قیمت ETH تحت‌تأثیر عوامل متعددی است که منجر به نوسانات قیمت آن در بازار می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، رشد و رونق صنعت کریپتو در سال 2021 تأثیر زیادی بر ثبت قیمت تاریخی اتر داشت. از طرفی آشنایی با عوامل مختلف و مؤثر بر رشد قیمتی این رمزارز می‌تواند به شما برای تحلیل و رصد روند قیمتی ETH در آینده کمک کند.

برخی از عوامل کلیدی عبارت‌اند از:

تقاضای بازار

عرضه و تقاضا برای اتر در بازار می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر قیمت آن تأثیر بگذارد. عواملی مانند افزایش پذیرش، افزایش موارد استفاده و افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی؛ تقاضا و در نتیجه قیمت اتریوم را با تغییرات نوسانی همراه می‌کنند.

تغییرات نظارتی

تصمیمات نظارتی و تغییر در سیاست‌های دولت در قبال ارز‌های دیجیتال، می‌تواند بر خرید اتریوم و قیمت آن تأثیر بگذارد. به طور کلی قوانین و مقررات موافق با صنعت کریپتوکارنسی، باعث پذیرش بیشتر رمزارز‌ها در بین علاقه‌مندان شده، در حالی که سیاست‌های محدودکننده منجر به کاهش تقاضا می‌شود.

پیشرفت‌های فناوری

بهبود و ارتقای شبکه، همچنین افزودن امکانات بیشتر به اکوسیستم، تأثیر مستقیمی بر قیمت خواهد داشت. به عنوان مثال، انتقال Ethereum از نسخه 1.0 به 2.0، می‌تواند با تأثیر بر مقیاس‌پذیری، امنیت و کارایی آن، بر قیمت تأثیر بگذارد.

رویداد‌های اقتصاد کلان

رویداد‌های اقتصادی جهانی، مانند بحران‌های مالی یا بی‌ثباتی سیاسی، بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشته و باعث نوسانات قیمت در بازار ارز‌های دیجیتال از جمله رمزارز اتر می‌شوند.

سخن پایانی؛ آیا Ethereum نسبت به رقبای خود زودتر روند رو به رشد را طی می‌کند؟

افزایش استفاده از فناوری بلاک چین هر روز باعث جذب تریدر‌ها، توسعه‌دهندگان برنامه‌ها، گسترش پرداخت‌های آنلاین، توزیع وام و معاملات بر این شبکه می‌شود. با درنظرگرفتن بهبود شرایط کار با اکوسیستم، اتریوم می‌تواند بزرگ‌ترین پلتفرم قرارداد‌های هوشمند و بهترین بستر برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز محسوب شود.

Ethereum به عنوان دومین ارز دیجیتال برتر، نسبت به رقبای خود، آینده درخشان‌تری را پیش رو دارد. از طرفی با وجود کاهش شدید قیمت‌ها و ریزش بسیاری از رمزارزها در چرخه خرسی بازار، انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۳ قیمت اتریوم سطح بالای ۲۰۰۰ دلار را تجربه کند. طبق نظر برخی از کارشناسان و با توجه به گسترش امکانات این شبکه و استفاده روزافزون از فناوری بلاک چین در حوزه‌های مختلف، به نظر نمی‌رسد، پیش‌بینی قیمت چند ده هزار دلاری برای Ethereum طی چند سال آینده غیرمنطقی باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید؛ در حالی که هیچ سرمایه‌گذاری بدون ریسک نیست، خرید اتریوم نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود؛ در نهایت تصمیم نهایی به عهده شماست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ