صحن و سرای رضوی در سوگ امام جواد(ع) سیاه‌پوش شد

اقتصاد ایران: در آستانه سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع) صحن و سرای حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش و پرچم سیاه بر گنبد طلایی حرم برافراشته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، به مناسبت فرارسیدن ۳۰ ذی‌القعده سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت جوادالائمه(ع) به همت خادمان آستان قدس رضوی، کتیبه‌ها و پارچه‌های مشکی در گوشه و کنار این حریم قدسی نصب‌شده است.

نصب دو کتیبه‌ بزرگ با عبارت‌های «یا جوادالائمه ادرکنی(ع)» و «یا جواد ابن الرضا(ع)» بر بالای ایوان‌های دو صحن اصلی انقلاب اسلامی و آزادی و همچنین دور ایوان‌ها، درب ورودی‌ها و سقاخانه، سوگ این امام همام را اعلام می‌کند.

پرچم‌های سیاه عزا نیز در صحن پیامبر اعظم(ص) حال و هوای حزن و سوگواری ایام شهادت امام جواد(ع) را در دل زائران و مجاورانی که برای عرض تسلیت به محضر حضرت رضا(ع) و شرکت در برنامه‌های این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف ‌شده‌اند را دوچندان کرده است.

پیش‌بینی خدمات مورد نیاز زائران

دو چایخانه حضرت رضا(ع) در صحن کوثر و باغ رضوان نیز به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع) در دو شیفت صبح و بعدازظهر آماده پذیرایی از ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

همچنین به همت معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی، تمهیدات لازم در حوزه‌های مختلف از تأمین اقلام مصرفی موردنیاز همچون مُهر نماز و لیوان یک‌بارمصرف تا فرش آرایی و خدمات بخش صندلی‌های چرخ‌دار و زائر برهای برقی و موارد دیگر پیش‌بینی‌شده تا زائران و مجاوران در آرامش خاطر برای عرض تسلیت به پیشگاه مقدس امام هشتم به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲/س

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ