حزب الله و امل: مشارکت در جلسات هیأت دولت را از سر می‌گیریم

اقتصاد ایران: جنبشهای حزب الله و امل تأکید کردند که تنها راه حل بحران کنونی لبنان، وجود یک دولت مقتدر است که بتواند اعتماد همه را جلب کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبشهای حزب الله و «امل» لبنان به خاطر وضعیت اقتصادی و مالی دشوار در این کشور بیانیه صادر کردند.

در این بیانیه تأکید شد، لبنان با بحران اقتصادی و مالی بی‌سابقه‌ای روبروست که نمود اصلی آن، سقوط ارزش پول ملی و کاهش شدید خدمات اساسی به ویژه در بخشهای برق و بهداشت، آموزش است.

پایگاه خبری النشره ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، وضعیت منطقه‌ای و داخلی پیچیده است و بازتابهای خطرناکی بر سطح معیشتی، اجتماعی و امنیتی دارد.

در این بیانیه تأکید شد، تنها راه حل بحرانهای مذکور، وجود یک دولت قدرتمند است که بتواند اعتماد همه را جلب کند و «ما نیز با سایر گروههای همکاری و تلاش کردیم و امتیازات زیادی برای تشکیل دولت کنونی دادیم».

حزب الله و امل ضمن انتقاد از اقدامات غیر قانونی بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت  و تخلفات حقوقی وی و سیاسی‌کاری و نبود عدالت در این زمینه، خاطر نشان کردند: «به این نتیجه رسیدیم که تعلیق مشارکت در هیأت دولت، یک اقدام سیاسی و قانونی است که هدف از آن، مجبور کردن مسئولان قوه مجریه بود تا به این موضوع، بیشترین اهمیت را بدهند».

حزب الله و امل تأکید کردند که به تلاش ادامه خواهند داد تا مسیر قضایی، تصحیح و عدالت و انصاف، محقق و از سیاسی‌کاری جلوگیری شود؛ لذا قوه مجریه باید برای رفع موانعی وارد عمل شود که از تشکیل یک کمیته تحقیق پارلمانی جلوگیری می‌کند.

این دو جنبش تأکید کرد، تحولات و بحران سیاسی و اقتصادی داخلی باعث سقوط هر چه بیشتر ارزش پول ملی شده است و ما «در پاسخ به نیاز شهروندان و پذیرش مطالبات بخشهای اقتصادی و شغلی... موافقت خود را با مشارکت در فعالیتهای هیأت دولت اعلام می‌کنیم تا بودجه تصویب و طرح بهبود اقتصادی بررسی شود».

در همین ارتباط، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (شنبه) در اظهاراتی گفت، قاضی «طارق البیطار» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت و حامیان وی دلیل مستقیم اخلال در قانون اساسی و مصادره فعالیت پارلمان هستند(جزئیات بیشتر).

سیاسی عمل کردن بازپرس قضایی لبنان در پرونده انفجار بندر بیروت، صدای بسیاری را در لبنان درآورده و معترضان می‌گویند وی بنا به دستورات خارجی دنبال هدف گرفتن گروهی خاص است.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ