کاهش ۱۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک با صادرات کمتر سه کشور

اقتصاد ایران: تولید نفت اوپک در آوریل ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داشت که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه آوریل کاهش یافت که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه در بحبوحه ادامه تعهد سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

بر اساس این گزارش، اوپک در ماه آوریل ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز تولید داشت که ۱۰۰ هزار بشکه پایین‌تر از کل تولید ماه مارس است.

چندین عضو اوپک پلاس کاهش تولید جدیدی را در ژانویه جهت مقابله با ضعف اقتصاد و افزایش عرضه در خارج از این گروه تصویب کردند. این تولیدکنندگان در ماه مارس توافق کردند کاهش تولید را تا پایان ژوئن ادامه دهند.

تولید نفت ایران که از طرح کاهش تولید معاف شده نسبت به اوج ماه مارس کاهش یافته است. ایران در ماه مارس به اندازه نوامبر یعنی بالاترین رقم ۵ سال گذشته تولید داشت.

عراق در ماه مارس متعهد شد صادرات را کاهش دهد تا جبران تولید بالاتر از سهمیه را طبق قرارداد اوپک پلاس کرده باشد اما اطلاعات نشان می‌دهد نتوانسته به این تعهد در ماه گذشته عمل کند. تولید نیجریه هم کاهش یافته و صادرات آن به شدت پایین آمده است.

اوپک ۱۴۰ هزار بشکه در روز تا سهمیه کاهش تولید در آوریل فاصله داشت که به دلیل تولید بیش از اندازه عراق و گابن بود. نیجریه بسیار پایین‌تر از هدف تولید می‌کند. تولید نفت عربستان افزایش یافته و کنگو، گینه استوایی و گابن هم افزایش تولید جزئی داشته‌اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ