تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x4240318
شناسه : 4240318
تاریخ :
پذیرایی فقیرانه یک شبکه استانی آبروی صداوسیما را برد اقتصاد ایران: این در حالی است که نه‌تنها شبکه‌های ملی، بلکه بسیاری از شبکه‌های استانی کشور، ویژه‌برنامه‌های شب یلدای خود را با دکورهای متنوع، جذاب و برنامه‌سازی خلاقانه و متناسب با این آیین کهن ایرانی روی آنتن بردند؛ برنامه‌هایی که علاوه بر ظاهر، از نظر محتوا، اجرا و فرم نیز توانستند مخاطب را با خود همراه کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برترین‌ها:    یک دیس سیب، چند شمع و دو انار سفالی؛ این تمام آن چیزی بود که شبکه استانی سمنان برای ویژه‌برنامه شب یلدا، طولانی‌ترین شب سال، تدارک دیده بود.

برترین‌ها: این در حالی است که نه‌تنها شبکه‌های ملی، بلکه بسیاری از شبکه‌های استانی کشور، ویژه‌برنامه‌های شب یلدای خود را با دکورهای متنوع، جذاب و برنامه‌سازی خلاقانه و متناسب با این آیین کهن ایرانی روی آنتن بردند؛ برنامه‌هایی که علاوه بر ظاهر، از نظر محتوا، اجرا و فرم نیز توانستند مخاطب را با خود همراه کنند.

وضعیت پخش‌شده از سیمای استانی سمنان اما، با واکنش و انتقاد مخاطبان همراه شده است. مشخص نیست این سطح از برنامه‌سازی را باید ناشی از محدودیت‌های استانی دانست یا نتیجه ضعف در مدیریت و برنامه‌ریزی؛ اما آنچه به مخاطب ارائه شد، خروجی ناامیدکننده‌ای بود که فاصله زیادی با شأن و جایگاه شب یلدا دارد.

شب یلدا به‌عنوان یکی از ریشه‌دارترین سنت‌های فرهنگی ایران، نیازمند توجه، احترام و خلاقیت بیشتری در بازنمایی رسانه‌ای است؛ رویکردی که بی‌توجهی به آن، نه‌تنها مانع جذب مخاطب جوان می‌شود، بلکه ریزش مخاطبان فعلی شبکه‌های استانی را نیز به دنبال خواهد داشت.