تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x4208323
شناسه : 4208323
تاریخ :
مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان: کیفیت آموزش استان با وجود کمبود منابع در تراز جهانی قرار دارد اقتصاد ایران: ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان گفت: کیفیت آموزش در استان با وجود کمبود منابع و پایین‌بودن سرانه دریافتی معلمان، در تراز جهانی قرار دارد و این امر نشان‌دهنده ایثار و تلاش صادقانه همکاران فرهنگی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید فواد حسینی امروز ۶ آذرماه در گردهمایی مدیران مدارس نواحی یک و دو سنندج با قدردانی از تلاش‌های مدیران مدارس اظهار کرد: جمع حاضر، شایسته‌ترین مدیران و پیش‌رانان نظام آموزشی استان هستند که با همت و ایثار خود نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزش ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت فضای آموزشی استان افزود: سرانه فضای آموزشی کردستان در مقایسه با میانگین کشوری پایین‌تر است و برای جبران کمبودها، نیازمند ساخت حدود ۳۴۰ هزار مترمربع فضای آموزشی هستیم؛ تحقق این هدف به ۱۰ همت اعتبار نیاز دارد که تاکنون سه همت از این مقدار تأمین شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان با تأکید بر اهمیت کیفیت‌بخشی آموزش، از اجرای طرح‌های «توانا» و «سفر یادگیری» در مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها زمینه ارتقای کیفیت آموزشی و توانمندسازی دانش‌آموزان را فراهم کرده‌اند.

حسینی ادامه داد: فاصله دریافتی معلمان ما با میانگین جهانی بسیار زیاد است و حتی در بین وزارتخانه‌ها پایین‌ترین سطح دریافتی مربوط به فرهنگیان است؛ با این حال کیفیت آموزش در استان در تراز جهانی قرار دارد و این مسئله بیانگر ایثار و تلاش بی‌وقفه همکاران آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به ضرورت توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی مانع جدی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان هستند؛ انتظار می‌رود مدیران مدارس این موضوع را با جدیت پیگیری کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، آزمون‌های طرح «نماد» را از برنامه‌های مؤثر در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: ضروری است این آزمون‌ها توسط خود دانش‌آموز انجام شود؛ برای اجرای این طرح اعتبارات لازم هزینه شده و ظرفیت همکاری ۱۴ نهاد نیز فراهم است.

حسینی در پایان خطاب به مدیران مدارس تأکید کرد: شما به‌عنوان نفر اول مدرسه، نقش محوری در اجرای مؤثر برنامه‌ها دارید. ارتقای دانش‌آموزان تنها از مسیر کیفیت‌بخشی ممکن است؛ بنابراین باید زمینه دسترسی عادلانه به آموزش و توانمندسازی معلمان را با جدیت دنبال کنید.

انتهای پیام