تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x4202766
شناسه : 4202766
تاریخ :
رشد ۳۷ درصدی تولید در ایران‌خودرو اقتصاد ایران: عصر خودرو- با تلاش و همت جمعی کارکنان و همکاری سازندگان شبکه تامین، علاوه بر ارتقای کیفیت قطعات و محصول، در آبان‌ماه امسال تولید خودروهای سواری و وانت گروه صنعتی ایران‌خودرو با رشد ۳۷ درصدی نسبت به آبان ماه سال گذشته همراه بود و از ۴۲ هزار و ۱۴۸ دستگاه در سال قبل به ۵۷ هزار و ۵۶۹ دستگاه در آبان امسال رسید. این رشد پرشتاب در کنار افزایش ۴۵ هزار دستگاهی تولید از ابتدای سال تا پایان آبان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان‌دهنده ثبات و تحرک مثبت در چرخه تولید این گروه صنعتی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، در کنار افزایش تولید در بزرگ‌ترین خودروساز کشور، بهبود محسوس در فرایندهای فروش و عرضه خودرو نیز محقق شده است. صدور اسناد خودروها در آبان‌ماه با رشد 61 درصدی همراه و برای نزدیک به 62 هزار دستگاه سند صادر شد. از سوی دیگر، عرضه خودرو به بازار در هشت‌ماهه امسال با رشد بیش از 16 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل، به بیش از 376 هزار دستگاه رسید که نشان از مدیریت موثر در زنجیره تامین و توزیع دارد.

یکی از موارد مهم عملکرد هشت ماهه ایران‌خودرو، کاهش قابل توجه تعهدات معوق به مشتریان است. این رقم که در پایان آبان‌ماه به حدود سه هزار دستگاه رسیده، حتی از حجم تولید دو روز این شرکت نیز کم‌تر است و این امر گواه پویایی و برنامه‌ریزی دقیق در جهت کاهش فاصله تحویل خودرو به مشتریان است.

در کنار این دستاوردهای کمی، گروه صنعتی ایران‌خودرو ارتقای کیفیت را به عنوان محوری اساسی در کنار افزایش تولید دنبال می‌کند. در این مسیر، بهبود شاخص‌های کیفیت قطعات و محصولات در دستور کار جدی مدیریت قرار گرفته است.

گزارش‌های مرتبط با شاخص کفیت محصولات نیز نشان‌دهنده ارتقای کیفیت محصولات و خدمات به مشتریان است‌. مجموعه اقداماتی که نشان می‌دهد رویکردهای فعلی در ایران‌خودرو، بر پایه شفافیت، ریشه‌یابی عیوب، پاسخ‌گویی به مشتری و قطع چرخه‌های معیوب گذشته بنا شده است.

در 9 ماهه اخیر و پس از واگذاری مدیریت ایران‌خودرو به بخش خصوصی، در زنجیره تامین، کیفیت 29 قطعه کلیدی مورد بازبینی قرار گرفت، آزمایشگاه‌های صحه‌گذاری تجهیز شد و سازندگان ملزم به استفاده از ابزارهای ضدخطا در تست‌های قطعه شدند. در فرایندهای تولید خودرو نیز مکانیزم‌های کنترلی سخت‌گیرانه‌تری نسبت به گذشته اجرا شده است.

در حوزه خدمات پس‌ازفروش، سطح گارانتی محصولات جدید تا 100 هزار کیلومتر ارتقا خواهد یافت. شبکه خدمات پس‌ازفروش برای ارایه خدمت به خودروهای برقی و هیبریدی در 28 نمایندگی پایلوت تجهیز شده است. سهم مراجعات زودهنگام کاهش معناداری داشته؛ 76 درصد خودروهای تحویل‌شده در سال 1404 طی سه ماهه نخست بدون مراجعه بوده‌اند.

همچنین در سال جاری، 165 برنامه کیفی در حوزه‌های زیرساختی، قطعات و محصول تعریف شده و طبق برنامه زمان‌بندی در حال اجراست.

ایران‌خودرو با بازنگری در استانداردهای کنترل کیفیت، نظارت بیش‌تر بر قطعات تامین‌کنندگان و بهره‌گیری از بازخوردهای مشتریان، درصدد است خودروهایی با کیفیت برتر و استانداردهای بالاتر به بازار عرضه کند. این رویکرد، بیانگر عزم ایران‌خودرو برای تلفیق کمیت و کیفیت و ارایه محصولاتی شایسته به مشتریان است.

بدیهی‌‌است، تحولات اخیر گروه صنعتی ایران‌خودرو با کمک و حمایت وزارت صمت و ارگان‌های اجرایی مانند گمرک، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد، نیروی انتظامی و... امکان‌پذیر بوده است.