منصوری با همکاری رولزرویس یک شاهکار جدید خلق کرد
اقتصاد ایران: رولزرویس اسپکتر منصوری با تحسین منتقدان رونمایی شد. این اولین رولزرویس برقی تاریخ است که شرکت تیونینگ منصوری دست روی آن گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، صنعت تیونینگ با نامهای پرآوازهای مثل منصوری شناخته شده و هر گاه صحبت از آن میشود، خودروهای لوکس و گران قیمتی به خاطرمان میآید که دست نیافتنی و عجیب الخلقه هستند. شاید منتقدان منصوری تا به امروز او و آثار هنریاش را با تیغ تیز نقد گردن زده باشند، اما امروز با رونمایی از جدیدترین پروژهاش، ایستاده برای این تیونر ایرانی الاصل کف زدهاند.
منصوری این بار سراغ اولین رولزرویس برقی تاریخ رفته تا با ترکیب دوست داشتنی فیبر کربن و تزئینات اصیل، این خودرو گران قیمت را برای ثروتمندان جهان، خاص و منحصربه فردتر کند. رولزرویس اسپکتر که به خودی خود ویژه و همه چیز تمام به نظر میرسد، هم اکنون بیعیب و نقص شده و آماده سواری دادن به لوکس سوارانی است که بیصبرانه منتظرش هستند.

رولزرویس اسپکتر منصوری با رنگ سفارشی مات و تیره و تزئینات فیروزهای به جلوه آمده و کیت بدنه تهاجمیاش که تماما از جنس فیبر کربن است، برق از چشم همگان ربوده است. چهره خودرویی که بریتانیاییهای لوکس پسند طراحی و تولید کردهاند، حالا متمایزتر از قبل شده و در یک کلمه میتوان گفت که بینظیر شده است.
نمای جلو رولزرویس اسپکتر منصوری مزین به سپر جدید با ورودیهای هوای بزرگتر شده و حتی یک اسپویلر ظریف هم تعبیه شده تا ظرافت خاصی به خودرو ببخشد. فیبر کربن به کاپوت، گلگیرها و رکابهای جانبی نفوذ کرده و با قطعات قبلی جایگزین شدهاند.

با این حال، تغییر عمده در نمای عقب رقم خورده است. دو اسپویلر در نمای پشتی اسپکتر برقی طراحی شده که یکی روی لبه صندوق و دیگری بالای شیشه عقب هستند.
با ورود به کابین اسپکتر منصوری، ترکیب رنگ بدنه انعکاس مییابد. رنگ مشکی و تزئینات فیروزهای همچنان جلوهگر هستند و اغلب قسمتهای داخلی مزین به نام منصوری شدهاند. (از جمله فرمان، کنسول مرکزی و پشتسریها) مجموعه تغییرات داخلی، حس خاص بودن و تجمل فراوان را به سرنشینان انتقال میدهند.

کسی که داخل چنین نسخه سفارشی مینشیند، نباید فراموش کند که چه هزینهای برای خرید آن متحمل شده است!
عمده تمرکز و توجه منصوری صرف نمای بیرونی و فضای کابین شده و با این اوصاف، قوای محرکه برقی این خودرو خاص بدون تغییر و دست نخورده باقی مانده است. این محصول بریتانیایی در نسخه استاندارد مجهز به دو موتور برقی با حداکثر توان خروجی ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور شده، اما نسخه قدرتمندتر آن میتواند تا ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

اسپکتر خاص منصوری میتواند ظرف ۴.۲ ثانیه از سکون مطلق به شتاب ۱۰۰ کیلومتر برسد. در مجموع عملکرد دینامیکی خودرو تغییری نکرده و همه چیز به روال سابق باقی مانده است. فرمان نخستین رولزرویس برقی تاریخ این شرکت در سمت راست قرار گرفته که احتمالا یادآوری میکند نسخهای سفارشی برای بازار بریتانیا یا کشورهایی با این سبک رانندگی است.