تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x4174084
شناسه : 4174084
تاریخ :
استاندار مطرح کرد: ضرورت سیتی برندینگ و ارزش‌آفرینی در صنایع همدان اقتصاد ایران: ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: طراحی روایت یکپارچه در راستای ارزش‌آفرینی و سیتی برندینگ صنایع استان همدان امری لازم و ضروری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حمید ملانوری شمسی شنبه ۱۰ آبان در بازدید  هشت ساعته خود طی دو روز از غرفه‌های مستقر در نمایشگاه در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و فعالان اقتصاد محلی با حضور در غرفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان به نقش سیتی برندینگ در یکپارچه‌سازی ارزش محصولات صادراتی اشاره کرد و افزود: در حالی که استان همدان با داشتن قطب‌های صنعتی و پتانسیل‌های قوی در بخش صنایع‌دستی نظیر سفال و همچنین زنجیره کامل کشاورزی تا صنایع تبدیلی، همواره در عرصه تولید حرف برای گفتن داشته است اما فعالان اقتصادی بر این باورند که ضعف در «برندینگ» و «عملکرد جزیره‌ای» مانع از دستیابی این محصولات به ارزش واقعی بازارهای ملی و بین‌المللی شده است.

استاندار مطرح کرد: ضرورت سیتی برندینگ و ارزش‌آفرینی در صنایع همدان

️وی اظهار کرد: گزارش‌ها حاکی از آن بوده که در مقایسه با شهرهای پیشرویی چون اصفهان و کاشان که توانسته‌اند یک صدای یکپارچه در ارائه تصویر شهری خود ایجاد کنند، برندینگ خارج از استان همچنان نیازمند طراحی و اجرای یک استراتژی منسجم است.

ملانوری شمسی خاطر نشان کرد: ضرورت جهش از تولید صرف به ارزش‌آفرینی یک ضرورت در راستای سوق صنایع استان به سمت ارزش واقعی بوده که نیازمند برندینگ یکپارچه و مشاوره پیش از ارائه تسهیلات به صنایع استان است.

️وی تصریح کرد: استان همدان سابقه طولانی در تولید محصولات اساسی و نیمه‌ساخته دارد اما با این حال، در عصر حاضر تمرکز صرف بر حجم تولید، دیگر پاسخگوی نیازهای رقابتی نیست.

ملانوری شمسی تاکید کرد: در بسیاری از موارد، محصولات تولید شده در استان همدان از استانداردهای کیفی بالایی برخوردارند اما این کیفیت در سطح ملی یا بین‌المللی با نام استان همدان گره نخورده و این امر به معنای از دست دادن مزیت رقابتی است.

️استاندار همدان گفت: تولیدکنندگان محلی اغلب برندهای مستقل و شخصی خود را توسعه داده‌اند و عدم وجود یک "چتر برند استانی" که تضمین‌کننده کیفیت کلی باشد وجود ندارد.

وی تاکید کرد: سیتی برندینگ دیگر یک اقدام تزئینی نیست، بلکه یک ضرورت اقتصادی است، سیتی برندینگ به معنای ایجاد یک روایت منسجم و جذاب از هویت شهری است که این روایت، بتواند در ذهن مخاطب خارجی (سرمایه‌گذار، گردشگر، خریدار نهایی) تداعی‌گر ارزش‌های خاصی باشد.

انتهای پیام