تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x4157352
شناسه : 4157352
تاریخ :
مام عزیزی: اشنویه در برندسازی محصولات کشاورزی ضعیف عمل کرده است اقتصاد ایران: ارومیه - سرپرست فرمانداری اشنویه گفت: این شهرستان با وجود قطب تولید گیلاس و میوه های فصلی کشور در برندسازی محصولات کشاورزی ضعیف عمل کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالسلام مام عزیزی ظهر یکشنبه در جلسه شورای بخش کشاورزی اشنویه اظهار کرد: شهرستان اشنویه یکی از قطب‌های اصلی تولید سیب، گیلاس و میوه‌های فصلی درکشور است که باید جایگاه خود را در عرصه صادرات تثبیت کند.

وی با تاکید بر تشکیل شورای سرمایه‌گذاری و توسعه شهرستان گفت: در تولید محصولات باغی اشنویه از ظرفیت بالایی برخورداراست، و تنها در حوزه سیب گردش مالی بالای ده همت برآورد شده، اما در معرفی و برندسازی محصولات ضعیف عمل کرده‌ایم، که یکی از اقدام نوآورانه در این مبحث برگزاری جشنواره‌های سیب و گیلاس است.

مام عزیزی با بیان اینکه سیب، گیلاس و میوه‌های هسته دار این شهرستان از نظر کیفیت و ماندگاری، قابلیت رقابت را دارد، اظهار امیدواری کرد: سال آینده شاهد برگزاری جشنواره گیلاس و سیب خواهیم بود

سرپرست فرمانداری اشنویه با تاکید بر نقش اتاق فکر جهاد کشاورزی اشنویه در طراحی برنامه‌های توسعه‌ای، گفت: برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری و هوشمندسازی کشاورزی جهت تبدیل شهرستان به قطب صادرات و گردشگری باید محقق شود.

وی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذار در بخش کشاورزی تصریح کرد: توسعه بدون حضور سرمایه‌گذاران رقم نمی‌خورد. مسئولان شهرستان باید فعالانه در جذب سرمایه نقش‌آفرین باشند و در این مسیر نیازمند تلاش جمعی و شبانه‌روزی همه فعالان عرصه تولید هستیم

در این جلسه تولید کنندگان و فعالین اقتصادی در مباحث صادرات، افزایش بهره وری، برندسازی محصولات کشاورزی و باغی، توجه به آموزش‌های لازم، تقویت تعاونی باغداران و احیای مجدد خانه کشاورز و افزایش کیفیت محصولات و رفع مشکلات سیب صنعتی … مشکلات و راهکارهای لازم را بیان کردند.