پورفرزانه در توضیح سیاستهای جدید گفت: مدل «ایر کریر» و «مارکت کریر» در دستور کار قرار گرفته است. در این شیوه، ایر کریر مالک هواپیماست اما مجوز فروش بلیت ندارد، در حالی که مارکت کریر با برند و لوگوی خود فعالیت بازاریابی و فروش را انجام میدهد. گفتنی است این ساختار در آمریکا رایج است و تنها تعداد محدودی از ایرلاینها در عرصه برندینگ فعالاند.
رئیس سازمان هواپیمایی خطاب به مسئولان استانی هشدار داد: «اگر نتوانید حداقل نرخ اشغال صندلی را تضمین کنید، ورود به عرصه ایرلاینداری توجیهی ندارد.»
با این حال وی پیشنهاد کرد استانها میتوانند با خرید یا اجاره هواپیما، ایر کریر محلی تشکیل دهند و نیاز مسافران خود را پاسخ دهند.اجرای این سیاستها علاوه بر استفاده بهینه از فرودگاههای کوچک، سطح رضایت مردم را بالا خواهد برد. او همچنین به توسعه تاکسیهای هوایی اشاره کرد و گفت این خدمات میتواند بهویژه در شهرهای کوچک تحولی بزرگ در جابهجایی مسافر ایجاد کند.