ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در ژاپن، خودروهای آمریکایی همچنان سهم کوچکی از بازار را در اختیار دارند و در سال گذشته تنها 6درصد از خودروهای وارداتی به این کشور آمریکایی بودند. این در حالی است که ژاپنیها و دیگر کشورهای آسیایی بیشتر به خودروهای جمعوجور و کممصرف علاقه دارند. فروش پیکاپها و SUVهای آمریکایی در این کشورها بسیار محدود است، زیرا این خودروها با طراحیهای بزرگ و مصرف سوخت بالا، تناسبی با نیازهای بازارهای محلی ندارند.
در اروپا نیز، با وجود تلاشهای فورد و جنرال موتورز برای فروش خودروهای آمریکایی، بیشتر مصرفکنندگان از خرید مدلهای بزرگ مانند فورد F-150 خودداری میکنند. جادههای باریک و فضای محدود پارکینگ در این کشورها باعث شده است که مردم به خودروهای کوچکتر و اقتصادیتر تمایل داشته باشند. در این میان، مدلهایی مانند فورد پومای کوچک و فورد فیستا توانستهاند در بازار اروپا موفقتر عمل کنند. با این حال، برندهای آمریکایی مانند جیپ و کادیلاک با طراحیهای خاص و مدلهای دستراست خود توانستهاند در برخی از بازارهای ژاپن و اروپا موفقیتهایی به دست آورند. خودروهای مانند جیپ رانگلر در ژاپن و اروپا محبوب شدهاند، اما این مدلها بهطور کلی نسبت به پیکاپها و خودروهای بزرگ آمریکایی به بازارهای این کشورها تطبیقپذیرتر هستند.
چالش اصلی خودروسازان آمریکایی، تطبیق محصولات خود با فرهنگ مصرفکنندگان در این بازارها است. تنها زمانی که خودروسازان بتوانند مدلهایی طراحی کنند که با نیازهای جادهای و فضای محدود پارکینگ در کشورهای ژاپن و اروپا سازگار باشند، میتوانند انتظار رشد فروش در این مناطق را داشته باشند.