ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، پیرمحمدی ضمن اشاره به تحویل 19 هزار دستگاه خودرو طی 12 روز جنگ به مشتریان گفت: تعطیلی برخی روزها مانند 4شنبه ها مانعی برای تولید ما نیست و برای مثال در روز چهارشنبه 15 مردادماه امار تولید ما به 2هزار دستگاه رسید. وی افزود : ایران خودرو به دلیل بحران تامین انرژی از طریق نیروگاه اختصاصی خودش 28 مگاوات برق تولید می کند تا روند صنعت خودرو با توقف مواجه نشود.
مدیرعامل ایران خودرو استاندارد طراحی تا تولید و عرضه یک محصول در سراسر جهان را حداقل 24 ماه عنوان کرد و گفت : این استاندارد در تمامی خودروسازان جهان امری واضح و ثابت شده است لذا طی 6 ماه واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی نمی توان سریعا محصولات جدید را معرفی کرد اما با این حال ما تمرکز اصلی مان بر روی تنوع بخشی به سبد محصولات است و به زودی سورن را از خط تولید خارج می کنیم و طی 3 تا 4 سال آینده همه محصولات قدیمی از خط تولید خارج می شوند. وی همچنین از آغاز تولید پژو 207 با طراحی و قوای محرکه جدید از مهرماه سال آینده خبر داد.
گمانهزنیها درباره تغییرات پژو 207 جدید حاکی از آن است که ایران خودرو قصد دارد این خودرو را با گیربکس دوکلاچه به بازار عرضه کند. در بخش پیشرانه، انتظار میرود ایران خودرو همچنان از موتور TU5P برای این محصول استفاده کند. همچنین، احتمال بهکارگیری موتور TU5 اتکینسون وجود دارد، زیرا این موتور هماهنگی بهتری با گیربکسهای دوکلاچه دارد. پیشرانه TU5 اتکینسون، نسل جدید موتورهای ایران خودرو است که هماکنون در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد.طراحی پژو 207 بر اساس خطوط طراحی پژو در سالهای 2000 تا 2010 شکل گرفته، اما به دلیل هماهنگی مناسب در طراحی و دیزاین، همچنان از ظاهری جذاب برخوردار است. ایران خودرو پس از 15 سال عرضه این محصول، تصمیم به فیسلیفت آن گرفته است. فیسلیفت پژو 207 برای ایران خودرو چالشبرانگیز خواهد بود، زیرا طراحی عامهپسند این خودرو و نیاز به ارائه محصولی با ظاهری بهبودیافته نسبت به نسخه اولیه، انتظارات بالایی ایجاد کرده است. همچنین، ایران خودرو برنامه بازطراحی کابین و بهروزرسانی آن را آغاز کرده است. طراحی کابین 207، بهویژه در بخش داشبورد، پتانسیل بالایی برای بهبود دارد که دست طراحان ایران خودرو را برای اعمال تغییرات باز گذاشته است.